ISALA

Weergave

Om u de beste leesbaarheid te bieden, kunt u hier het lettertype en de achtergrondkleur naar wens aanpassen.

Lettertype


Achtergrond

Agressie verbaal - basis

Hanteren van verbale agressie

​Hulpverleners en andere medewerkers in een ziekenhuis worden steeds vaker geconfronteerd met agressieve reacties van patiënten en bezoekers. Vier op de vijf artsen en verpleegkundigen worden tijdens hun werk wel eens bedreigd of uitgescholden. In deze training krijgt u handvatten aangereikt om op een goede manier met deze verbale agressie om te gaan.

Programma

Tijdens de training verwerft u meer inzicht in iemands gedrag en leert u hoe u verbale agressie met uw eigen houding en communicatie kunt opvangen en verminderen. Om dit op een goede manier te kunnen doen is het van belang dat u weet hoe verbale agressie kan ontstaan. Om zelf te ervaren hoe u in verschillende situaties het best kunt reageren, gaat u oefenen.

Zo leert u:

  • om te gaan met een directe confrontatie of verbale agressie via de telefoon
  • wat uw eigen spontane manier van reageren is op agressie, confrontaties en conflicten
  • hoe u adequaat omgaat met agressieve reacties
  • hoe u stressvolle situaties en escalaties beperkt en hanteerbaar maakt door agressievoorkomende en agressiebeperkende reacties.

Ook wordt aandacht besteed aan de opvang van collega’s die te maken hebben gehad met verbale agressie.

Voor wie?

Medewerkers die in hun dagelijkse taakuitoefening kans lopen op een confrontatie met verbale agressie en van wie verwacht mag worden dat zij deze ongewenste situaties goed kunnen inschatten en op kunnen vangen.

We denken hierbij aan:

  • medici, paramedici
  • verpleegkundigen, verzorgenden, avond- en nachthoofden
  • polimedewerkers
  • medewerkers van de afdeling beveiliging
  • receptionisten en baliemedewerkers.

Werkwijze

De lesstof wordt op een interactieve manier aangeboden. Uitgangspunt hierbij is de dagelijkse praktijk van u als deelnemer. Naast een trainer is er een acteur aanwezig, waarmee situaties worden nagespeeld.

Accreditatie

Na afloop van de training ontvangt u een bewijs van deelname van de Isala Academie. Deze training is geaccrediteerd voor het Kwaliteitsregister V&V.

Duur

De training duurt een dagdeel voor medewerkers van Isala. De training duurt een dag voor medewerkers van Isala Diaconessenhuis. Deze trainingen zijn locatie specifiek.

Groepsgrootte

Minimaal tien, maximaal twaalf deelnemers.

Kosten

Voor medewerkers van Isala bedragen de kosten € 85 per persoon.

Maatwerk

De Isala Academie vindt het belangrijk dat de trainingen aansluiten bij de dagelijkse praktijk binnen uw afdeling of organisatie. Daarom streven we altijd naar maatwerk en verzorgen we de trainingen desgewenst in uw eigen organisatie. Uw vraag bepaalt ons aanbod!

Trainingsdata en aanmelden

Ga voor meer informatie naar de actuele trainingsdata en het online inschrijfformulier.

Meer informatie

Heeft u behoefte aan meer informatie? De medewerkers van de Isala Academie staan u graag te woord. Zij zijn op werkdagen te bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer (038) 424 81 88, of maak gebruik van het online contactformulier.


9 maart 2017 1006

Stuur door

Door onderstaande invulvelden in te vullen, stuurt u deze informatie gemakkelijk door.
Aan emailadres*
   
Uw naam Uw emailadres*
   
Bericht