ISALA

Weergave

Om u de beste leesbaarheid te bieden, kunt u hier het lettertype en de achtergrondkleur naar wens aanpassen.

Lettertype


Achtergrond

Spiegelgesprek - gespreksleider

​In de waan van de dag ontstaan makkelijk blinde vlekken in het professionele handelen. Het horen van ervaringen van patiënten drukt zorgverleners met de neus op de feiten en biedt eyeopeners voor verbetering van de zorg. Een manier om ervaringen van patiënten te horen is het houden van spiegelgesprekken.

De afdelingen die een gesprek (of zelfs meerdere) georganiseerd hebben, zijn erg enthousiast over de uitkomsten. Omdat er steeds meer afdelingen enthousiast worden over deze manier van verzamelen van informatie over de beleving van onze patiënten, hebben we telkens nieuwe gespreksleiders nodig. Een gespreksleider is een onafhankelijke persoon (dat wil zeggen, niet afkomstig van de afdeling die het gesprek organiseert) en leidt het spiegelgesprek. Dit gebeurt veelal samen met een andere gespreksleider.

Lijkt het u ook leuk om op deze manier een bijdrage aan het nog verder verbeteren van onze zorg te leveren, meld u dan aan voor deze training!

Voor wie?

Deze training is geschikt voor iedereen die het leuk vindt om met grotere groepen in gesprek te gaan en niet bang is voor ook nog een flink aantal toehoorders. Bovendien moet u toestemming van uw leidinggevende hebben om na het volgen van de training ook daadwerkelijk een vijf- of zestal spiegelgesprekken per jaar te gaan leiden.

Werkwijze

Het is een praktische training waarin veel aandacht zal zijn voor het oefenen van gesprekssituaties. Voorafgaand aan de training zal er een kort intakegesprek plaatsvinden. Tijdens dit gesprek zal besproken worden wat de rol van gespreksleider inhoudt en zal gecheckt worden of de rol van gespreksleider bij u past.
De duur van de training is anderhalve dag, het bijwonen van een gesprek (circa twee uur), het voeren van een gesprek (inclusief voorbereiding circa vijf uur) en een terugkombijeenkomst van twee uur. De training zal door twee trainers gegeven worden.

Accreditatie

Na afloop van de training ontvangt u een bewijs van deelname.

Duur

Deze training bestaat uit anderhalve dag training, het bijwonen van een gesprek (circa twee uur), het voeren van een gesprek (inclusief voorbereiding circa vijf uur) en een terugkombijeenkomst.

Groepsgrootte

Minimaal acht, maximaal twaalf deelnemers.

Kosten

Medewerkers van Isala betalen € 315 per persoon. Voor externe deelnemers bedragen de kosten € 575 per persoon.

Maatwerk

De Isala Academie vindt het belangrijk dat de trainingen aansluiten bij de dagelijkse praktijk binnen uw afdeling of organisatie. Daarom streven we altijd naar maatwerk en verzorgen we de trainingen desgewenst in uw eigen organisatie. Uw vraag bepaalt ons aanbod!

Trainingsdata en aanmelden

Ga voor meer informatie naar de actuele trainingsdata en het online inschrijfformulier.

Meer informatie

Heeft u behoefte aan meer informatie? De medewerkers van de Isala Academie staan u graag te woord. Zij zijn op werkdagen te bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer (038) 424 81 88, of maak gebruik van het online contactformulier.


12 december 2016 1039

Stuur door

Door onderstaande invulvelden in te vullen, stuurt u deze informatie gemakkelijk door.
Aan emailadres*
   
Uw naam Uw emailadres*
   
Bericht