ISALA

Weergave

Om u de beste leesbaarheid te bieden, kunt u hier het lettertype en de achtergrondkleur naar wens aanpassen.

Lettertype


Achtergrond

Aanmelden bij de digitale aanmeldzuil

Naar een poliklinische afspraak in het ziekenhuis

​Bij een bezoek aan Isala komt u binnen in de Centrale hal. Daar vindt u een digitale aanmeldzuil waar u zich moet aanmelden. Of u nu voor de eerste keer in het ziekenhuis komt of drie keer per week, u moet zich altijd aanmelden bij de digitale aanmeldzuil. De aanmeldzuil geeft u direct de meest actuele informatie over uw afspraak, bijvoorbeeld in welk gebouw en op welke verdieping u verwacht wordt en of een spreekuur uitloopt.

Let op: de locatie van een spreekuur kan per afspraak verschillen. Het is dus belangrijk dat u zich altijd aanmeldt zodat u de juiste locatie via de aanmeldzuil ontvangt.

 

Aanmelden aanmeldzuil

Stap 1

Meld u aan bij de digitale aanmeldzuil in de Centrale hal.
Om u aan te melden, gebruikt u een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijspas of identiteitskaart). Komt u voor een afspraak van uw kind? Dan moet het identiteitsbewijs van uw kind worden gescand. De identifcatieplicht in de zorg stelt dat kinderen vanaf nul jaar zich moeten kunnen identificeren in een ziekenhuis. Dat wijkt dus af van de ‘algemene’ identificatieplicht, waar de leeftijdsgrens op 14 jaar ligt. Daarom moet uw zoon of dochter ook een geldig identiteitsbewijs meenemen naar het ziekenhuis. Meer informatie over deze identificatieplicht in de zorg vindt u op de website van de Rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl.

Lukt het u niet om op tijd voor de afspraak een ID-bewijs voor uw kind te regelen, dan kan de medewerker van de Centrale balie in de Centrale hal de afspraak eenmalig handmatig bevestigen in het systeem. Daarna wordt u doorverwezen naar de juiste polikliniek. Gezien de identificatieplicht die er in de zorg geldt en waar Isala zich aan moet houden, moet u voor een eventueel volgend bezoek wel een geldig legitimatiebewijs van uw kind kunnen overleggen.

De aanmeldzuil heeft een groot beeldscherm, waarop u stapsgewijs wordt uitgelegd hoe het aanmelden verloopt. Ook kunt u aangeven dat u een sms-bericht wilt ontvangen zodra het tijd is om naar uw afspraak te gaan. U kunt hiervoor uw eigen mobiele telefoonnummer opgeven of van degene die met u mee is. Het telefoonnummer wordt alleen gebruikt om u te attenderen op uw afspraak en wordt daarna gewist. De aanmeldzuilen bij Isala in Kampen en Heerde bieden deze optie niet.
Heeft u hulp nodig of wilt u wat vragen, dan helpen de aanwezige gastvrouwen en –heren u graag.

Stap 2

De digitale aanmeldzuil print een afsprakenticket voor u uit.
Als u de stappen van aanmelden heeft doorlopen, verschijnt er op het scherm hoe laat en op welke locatie u moet zijn. Het scherm toont de meest actuele informatie over uw afspraak, dus ook of er een wachttijd is bij het betreffende spreekuur. Deze uitlooptijd staat achter het tijdstip van uw afspraak. Bij Isala in Kampen en Heerde ontvangt u geen afsprakenticket.

Stap 3

Bent u ruim op tijd? Wacht dan in de Centrale hal of op de eerste verdieping tot 20 minuten voor uw afspraak. In de Centrale hal vindt u een restaurant, een winkel en is er gratis Wi-Fi om het wachten te veraangenamen. Heeft u zich aangemeld voor de sms-service dan ontvangt u 20 minuten voor de afspraak een bericht dat het tijd is om naar uw afspraak te gaan.

Ga niet eerder dan 20 minuten voor uw afspraak naar de polikliniek. De wachtruimtes in de poliklinieken zijn klein en alleen ingericht om kort te wachten.

Stap 4

Als het tijd is, gaat u naar de polikliniek en scant u daar uw afsprakenticket. Bij Isala in Kampen en Heerde bent u uiteraard al op de plaats van bestemming en kunt u stap 4 en 5 overslaan.
Om op de plek van uw afspraak te komen, is het belangrijk dat u de nummers op de borden volgt (en dus niet de namen van de specialismen). De wachtruimten in het ziekenhuis worden namelijk door verschillende specialismen gebruikt. Heeft u bijvoorbeeld een afspraak op V2.1, dan gaat u eerst naar gebouw V2 en dan naar de eerste verdieping (1).

Aangekomen op de verdieping waar u een afspraak heeft, ziet u in de hal - waar de lift en trap op uitkomen -, opnieuw een aanmeldzuil. Scan hier de barcode op uw afsprakenticket. U bent nu aangemeld voor uw afspraak en ziet in welke wachtruimte u plaats kunt nemen en wat de eventuele wachttijd is.
Na het scannen bij de aanmeldzuil hoeft u zich niet meer te melden bij de balie, tenzij de aanmeldzuil dit aangeeft.

Scan altijd de barcode op uw afsprakenticket, ook als u al denkt te weten in welke wachtruimte u kunt plaatsnemen. Er kan immers een andere wachtruimte gebruikt worden. Bovendien weten wij niet dat u er bent als u de barcode niet bij een aanmeldzuil scant.

Stap 5

Uw behandelend arts of verpleegkundige haalt u op uit de wachtruimte.

Meerdere afspraken op één dag?

Op het afsprakenticket staat in welk gebouw en op welke verdieping uw volgende afspraak is. Is de volgende afspraak in hetzelfde gebouw en op dezelfde verdieping, dan scant u de barcode van uw afsprakenticket bij de aanmeldzuil die in de wachtruimte aan de muur hangt.
Is uw volgende afspraak in een ander gebouw of op een andere verdieping, dan scant u het afsprakenticket bij de staande aanmeldzuil in de hal van de betreffende verdieping. Op het scherm ziet u vervolgens in welke wachtruimte u kunt plaatsnemen.

Kloppen uw gegevens niet meer?

Uw identiteitsbewijs wordt gescand en aan de hand van uw Burgerservicenummer (BSN) worden uw persoonlijke gegevens opgehaald. Deze gegevens gebruikt Isala uitsluitend voor het eigen systeem en worden niet aan derden verstrekt.

Zijn deze gegevens bij ons niet bekend of onjuist, dan verwijst het scherm van de aanmeldzuil u door naar de Centrale balie in de Centrale hal. De medewerkers helpen u dan verder.

In de afspraakbevestiging die u thuis heeft ontvangen, vragen wij u vóór uw ziekenhuisbezoek uw persoonlijke gegevens (adres, telefoonnummer, verzekeringsgegevens, naam huisarts en BSN) te controleren. Eventuele correcties kunt u doorgeven aan de Centrale balie, telefoonnummer (038) 424 54 79.


14 juli 2016 6598 Ja Nee

Stuur door

Door onderstaande invulvelden in te vullen, stuurt u deze informatie gemakkelijk door.
Aan emailadres*
   
Uw naam Uw emailadres*
   
Bericht