Contact

Klantvriendelijk telefoneren

  1. Klantvriendelijk telefoneren

De eerste ontmoeting is bepalend voor de beeldvorming. De eerste contacten met een klant komen vaak telefonisch tot stand. Iedere beller “ziet” als het ware, via de telefoon het gezicht van de organisatie. Dit “zien” is weliswaar denkbeeldig, maar schept bij de klant wel de eerste indruk. Of dit nu een patiënt, een familielid, of zelfs een collega betreft; het zijn allemaal klanten. Wanneer je de klant vriendelijk en professioneel benadert laat dit niet alleen een goed visitekaartje voor de organisatie achter, maar voor de hele afdeling inclusief jezelf. Je krijgt slechts één kans om de eerste indruk te maken!

Programma

Tijdens de training komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:

  • klantvriendelijk communiceren via de telefoon;
  • telefoonetiquette en gesprekstechnieken;
  • vraagstellingstechnieken en actief luisteren;
  • klanttypes;
  • klachtenbehandeling.

Er worden allerlei tips en adviezen aangereikt zodat je de communicatie via de telefoon met de externe of interne klant verder kunt trainen. Zo leer je hoe je nog professioneler en klantvriendelijker over kan komen. Ook zal aandacht worden besteed aan de telefoonetiquette die nodig is in een professioneel bedrijf. Deze etiquette wordt beschreven in een reader.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor iedereen die regelmatig de telefoon aanneemt, klantencontacten onderhoudt en zich verder wil bekwamen in professioneel telefoonverkeer. Denk hierbij aan medewerkers callcenters, telefonistes/receptionistes, baliemedewerkers, front officemedewerkers, secretaresses, verpleegkundigen, enzovoort. Een specifieke vooropleiding is niet nodig.

Werkwijze

De training bestaat uit theorie en oefeningen.

Accreditatie

De deelnemer ontvangt een bewijs van deelname van de Isala Academie indien beide dagdelen zijn gevolgd.

Duur

De training bestaat uit twee dagdelen van drie uur.

Groepsgrootte

Maximaal acht deelnemers.

Kosten

Voor externe deelnemers bedragen de kosten € 276 per persoon. Medewerkers van Isala betalen € 150 per persoon.

Maatwerk

De Isala Academie vindt het belangrijk dat de trainingen aansluiten bij de dagelijkse praktijk binnen uw afdeling of organisatie. Daarom streven we altijd naar maatwerk en verzorgen we de trainingen desgewenst in uw eigen organisatie. Uw vraag bepaalt ons aanbod!

Trainingsdata en aanmelden

Ga voor meer informatie naar de actuele trainingsdata en het online inschrijfformulier.

contact
Contact met de Isala Academie

Voor vragen over inschrijving en trainingsdata staan de medewerkers van de Isala Academie u graag te woord. Zij zijn op werkdagen te bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer (038) 424 81 88, of stuur een mail via aanmelding@isala-academie.nl.

Contact en locatie