Contact
  1. Minder drukke gangen en wachtkamers

Wie al weer in Isala is geweest, zal het zijn opgevallen: tenten voor de ingangen van de locaties in Zwolle en Meppel. Hier stellen wij bezoekers en patiënten een paar vragen over hun gezondheid. Maar ook minder drukke gangen en wachtkamers, stickers op de grond die looproutes aangeven en plexiglas tussen de medewerkers achter de balie en u als patiënt.

facilitair adviseur Johan Jonker

Rustig start Isala de reguliere zorg weer op. ‘Maar de poliklinieken zien er nu wel anders uit’, zegt facilitair adviseur Johan Jonker. ‘Voordat poliklinieken weer patiënten mochten ontvangen, hebben wij met verschillende collega’s gekeken hoe wij zo veilig mogelijk kunnen werken voor patiënt en medewerker. Onlangs hebben wij nog een tweede ronde gedaan om te kijken of het werkt wat wij samen met de poliklinieken hadden bedacht.’

Stoelen

Het belangrijkste is dat patiënten afstand van elkaar kunnen houden. Johan: ‘Daarom vragen wij patiënten pas vijf minuten voordat de afspraak plaatsvindt naar de wachtkamer te gaan. En wie in een wachtkamer komt, zal zien dat deze niet meer hetzelfde eruit ziet. Wij hebben stoelen weggehaald, stoelen een vaste plek gegeven, er liggen geen tijdschriften meer en de koffieautomaten hebben wij uitgezet. De wachtkamer van Radiologie is zelfs uitgebreid naar de hal. Patiënten zijn van harte welkom, maar wij willen graag dat ze zo snel mogelijk het ziekenhuis weer verlaten na hun afspraak.  Zodat wij zo veel mogelijk patiënten kunnen ontvangen op een zo veilig mogelijke afstand van elkaar.’

Vertrouwen

Altijd anderhalve meter afstand in de zorg is onmogelijk. Johan: ‘Maar waar het kan, moet je het doen. Dat is voor de veiligheid voor onze medewerkers maar ook voor de patiënten. Zij kunnen er op vertrouwen dat het veilig is om naar Isala te komen.’

Gerelateerd nieuws