Contact
  1. Praktische informatie op website Isala

Bezoekers van de website isala.nl vinden informatie over een aandoening of praktische bezoekinformatie belangrijk. Patiënten lezen het liefst informatie over hun aandoening of behandeling. Daarnaast vinden ze informatie over hun behandelaar(s), de wachttijden en hoe ze zich voorbereiden op een opname belangrijk. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Ontwikkeling nieuwe website isala.nl’, waaraan 283 mensen hebben deelgenomen.

Website Isala 2017

Onderzoek

Isala is continu bezig de zorg en dienstverlening te verbeteren. Daar hoort ook een gebruiksvriendelijke website bij, die volledig aansluit bij de wensen en behoeften van onze bezoekers. Isala is bezig met de ontwikkeling van een nieuwe website. Ter voorbereiding hierop is dit onderzoek gestart. De uitkomsten worden meegenomen in de ontwikkeling van de nieuwe website. Die zal een meer ‘toptaken-gerichte’ benadering krijgen. Bij toptaken worden de meest gezochte onderwerpen prominent weergegeven, zodat ze makkelijk te vinden zijn en de bezoeker nog meer centraal komt te staan.

Bezoekers

Bij 89% van de respondenten is Isala online bekend en heeft men 1 of meerdere bezoeken gebracht aan de website. Het merendeel (53%) bezocht de website als patiënt. Een kleiner deel als bezoeker (16%), werknemer (8%) of werkzoekende (2%). Gevraagd is onder andere welke informatie voor een patiënt of bezoeker het belangrijkst is. Bezoekers die de website bezoeken lezen het liefst praktische informatie zoals de bezoektijden, parkeermogelijkheden en de route naar de afdeling.

Waardering

De huidige website van Isala wordt over het algemeen goed gewaardeerd. Bijna driekwart van de mensen (74%) is (enigszins) tevreden over isala.nl en 68% kon de gezochte informatie goed vinden. De informatie die men las, vonden de meeste deelnemers nuttig (78%) en duidelijk geschreven (75%). Mensen die de site waarderen vonden de kern van de informatie goed, vonden snel een specialist met foto erbij of konden snel de bezoektijden of een specialisme vinden. Van de respondenten is 6% niet tevreden over de website. Zij konden bijvoorbeeld informatie over de wachttijden, ziektebeelden of behandelingen moeilijk vinden of vonden de navigatie onduidelijk.

Nieuwe website

Voor de nieuwe website gaven deelnemers aan onder andere een heldere navigatie, goede zoekfunctie en goede informatie over aandoeningen belangrijk te vinden. De resultaten uit dit onderzoek, zoals welke informatie bezoekers van de site belangrijk vinden, en de adviezen worden meegenomen in de ontwikkeling van de nieuwe website.

Voor specifieke vragen aan een afdeling, ga naar de contactpagina. U kunt ook kijken bij de meestgestelde vragen.