Contact
  1. ‘Tegenwoordig is alles online’
Punt Coronavirus (COVID-19) Hier vindt u belangrijke informatie over uw afspraak, onderzoek of behandeling.

Het is zomer, voor Johannes Breukelman (73) uit Kampen het moment om met zijn camper er op uit te trekken. Voorheen was het nog weleens lastig om onderweg contact te hebben met Isala. Maar dankzij MijnIsala is dat verleden tijd.

Johannes Breukelman

Heel handig

‘Helaas ben ik al voor verschillende behandelingen in Isala geweest. Nu ben ik onder controle voor een melanoom’, vertelt Breukelman. ‘Dat betekent bloedprikken, onderzoeken en afspraken met artsen inplannen. Gelukkig gaat het dankzij de immunotherapie nu goed met mij. MijnIsala vind ik echt heel handig. Als ik thuis of zelfs tijdens mijn vakantie wil zien wanneer ik weer een afspraak heb, kan dat simpel via MijnIsala. Ook lees ik altijd even na wat de specialist naar mijn huisarts heeft gestuurd. Lab-uitslagen kan ik ook online inzien, maar om deze goed te kunnen begrijpen heb ik wel toelichting van de specialist nodig.’

Geen belemmering

MijnIsala wordt dit jaar nog uitgebreid met e-consults. ‘Daar verwacht ik veel van’, zegt Breukelman. ‘Mijn huisarts kan ik al online een vraag stellen. Straks kan dat ook met mijn specialist, zonder dat je een afspraak hoeft te maken. Erg makkelijk als je op vakantie bent en je je bijvoorbeeld ergens onzeker over voelt.’ Het inloggen op MijnIsala met een DigiD heeft Breukelman nooit als belemmering gezien. ‘Nee, natuurlijk niet. Dat is toch normaal? Zo log ik ook in bij de Belastingdienst en mijn zorgverzekeraar. Tegenwoordig doe je bijna alles online. Dus waarom niet het contact met je ziekenhuis? En dankzij DigiD weet ik dat mijn gegevens goed beveiligd zijn.’

Meer informatie?

www.mijnisala.nl

Gerelateerd nieuws