Contact
  1. Website Isala vernieuwd en toegankelijk voor iedereen

De website van Isala is compleet vernieuwd. Met een nieuw uiterlijk en verbeterde functionaliteiten kan Isala.nl beter inspelen op de informatiebehoefte van de patiënt en bezoeker. De website is gebouwd volgens de wettelijke Webrichtlijnen, daarbij worden strenge eisen gesteld aan de inhoud en techniek. De nieuwe site is hierdoor toegankelijk voor alle doelgroepen, inclusief mensen met een (visuele) functiebeperking.

Nieuwe website Isala

Voor iedereen toegankelijk

Voorzitter Raad van Bestuur Rob Dillmann: ‘Isala vindt het belangrijk om een gastvrij en voor iedereen goed toegankelijk ziekenhuis te zijn. Een gebruiksvriendelijke en toegankelijke website is daarbij essentieel. Mensen verdiepen zich online steeds meer in informatie over ziektebeelden, behandelingen en ziekenhuizen. De patiënt is kritischer en neemt meer zelfregie. Met de website willen we zo goed mogelijk aansluiten op de behoefte van de patiënt, zodat iemand zo goed mogelijk is voorbereid op ons ziekenhuisbezoek. Isala wil vernieuwend zijn in de zorg, daar past deze website ook bij. We zijn continu bezig onze zorg én dienstverlening te verbeteren. Met innovaties en vernieuwing brengen we de gezondheidszorg naar een hoger niveau.’

Onderzoek naar informatiebehoefte

Om de wensen van de websitebezoekers in kaart te brengen is er onder andere een onderzoek gehouden onder de leden van het Isala Klantenpanel. Patiënten lezen het liefst informatie over hun aandoening of behandeling. Daarnaast vinden ze informatie over hun behandelaar(s), de wachttijden en hoe ze zich voorbereiden op een opname belangrijk. Bezoekers die de website bezoeken lezen het liefst praktische informatie zoals de bezoektijden, parkeermogelijkheden en de route naar de afdeling.

Toptaken

De resultaten komen terug in de inrichting van Isala.nl. De nieuwe website heeft een meer ‘toptaken-gerichte’ benadering. Bij toptaken worden de meest gezochte onderwerpen prominent weergegeven, zodat ze makkelijk te vinden zijn en de bezoeker nog meer centraal komt te staan. Isala.nl koppelt relevante informatie op een slimme manier aan elkaar. Doel is patiënten en bezoekers zo goed mogelijk informeren en voorbereiden op een ziekenhuisbezoek.

E-cards

De website bevat verder onder andere een functie om gratis e-cards te versturen, fotoboeken over aandoeningen en behandelingen, alle gezichten van Isala, nieuws en agenda en informatie voor Verwijzers en studenten en onderzoekers. Ook is de zoekmachine verbeterd. De website is sneller, stabieler en geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, wat steeds meer toeneemt. De nieuwe website, gerealiseerd door internet- en marketingbureau Perplex, sluit aan bij de kernwaarden van Isala: professioneel, open & transparant en met hart & ziel. De oude website was ruim 5 jaar oud en aan vervanging toe.