Contact

Coronavirus (COVID-19)

  1. Coronavirus (COVID-19)
Punt Coronavirus (COVID-19) Hier vindt u belangrijke informatie over uw afspraak, onderzoek of behandeling.

Heeft u een afspraak, onderzoek of behandeling in het ziekenhuis of komt u op bezoek? U bent van harte welkom, maar bereidt u wel goed voor. Zo voorkomen we verspreiding van het corona-virus en houden we de zorg in het ziekenhuis veilig.

Uw afspraak, opname of operatie

De arts bepaalt op basis van medische noodzaak welke patiënten naar het ziekenhuis moeten komen en welke patiënten een telefonische afspraak krijgen. 

  • Bij binnenkomst in het ziekenhuis vragen wij u of u gezondheidsklachten heeft. Ook vragen wij u of u betrokken bent bij bron- en/of contactonderzoek van de GGD en of u minder dan 10 dagen geleden uit een oranje gebied (reisadvies overheid) bent gekomen. Geef alstublieft eerlijk antwoord, als het nodig is krijgt u beschermende maatregelen. Uw afspraak gaat wel door.
  • Houd overal 1,5 meter afstand. Volg de aanwijzing van de medewerkers op.
  • Wij adviseren u een mondneusmasker te dragen in Isala. Bedek uw neus, mond en kin.
  • Kom zonder begeleiding naar uw afspraak. Heeft u begeleiding nodig, dan gaat uw begeleider niet mee de spreekkamer in, behalve als uw zorgverlener een uitzondering maakt. Bijvoorbeeld bij kinderen.
  • U kunt maximaal 5 minuten voor de afspraak plaatsnemen in de wachtkamer. Tot die tijd wacht u buiten het ziekenhuis.
  • Ga direct na uw bezoek aan de polikliniek het ziekenhuis uit, behalve als er nog onderzoek nodig is (bijvoorbeeld bloedafname).
  • Er is geen koffie of thee verkrijgbaar bij de koffieautomaten in de wachtruimtes.
  • Er zijn geen tijdschriften en speelgoed in de wachtruimtes aanwezig, in verband met hygiënemaatregelen.
  • Onze medewerkers mogen alleen werken als ze geen klachten hebben of als ze getest zijn op het coronavirus.
  • Voor alle onderzoeken maken wij eerst een afspraak.

Om goed bereikbaar te blijven, vragen we u om ons alleen in geval van spoed te bellen. U kunt dan bellen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

De arts bepaalt op basis van medische noodzaak welke patiënten het eerst behandeld worden.

  • Komt u voor een operatie of dagbehandeling naar het ziekenhuis en heeft u klachten zoals koorts, neusverkouden, hoesten, kortademigheid, dan vragen wij u contact op te nemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent voordat u naar het ziekenhuis komt.
  • Bij binnenkomst in het ziekenhuis vragen wij u of u gezondheidsklachten heeft. Ook vragen wij u of u betrokken bent bij bron- en/of contactonderzoek van de GGD en of u minder dan 10 dagen geleden uit een oranje gebied (reisadvies overheid) bent gekomen. 
  • Houd overal 1,5 meter afstand. Volg de aanwijzing van de medewerkers op.
  • Wij adviseren u een mondneusmasker te dragen in Isala. Bedek uw neus, mond en kin.
  • Kom zonder begeleiding naar het ziekenhuis. Heeft u begeleiding nodig, dan gaat uw begeleider niet mee naar de afdeling, behalve als begeleiding echt nodig is. Bijvoorbeeld bij kinderen.
  • Heeft uw begeleider u overgedragen aan een Isala-medewerker? Dan vragen wij de begeleider meteen het ziekenhuis uit te gaan.
  • Er is geen koffie of thee verkrijgbaar bij de koffieautomaten in de wachtruimtes.
  • Onze medewerkers mogen alleen werken als ze geen klachten hebben of als ze getest zijn op het coronavirus.
  • Iedere patiënt die in het ziekenhuis ligt met twee of meer van de klachten: koorts, neusverkoudheid, hoesten of kortademigheid, testen wij voor alle zekerheid op COVID-19. Dit doen wij uit voorzorg.

Heeft u spoedeisende hulp nodig? Houd dan rekening met: 

  • Maximaal 1 begeleider per patiënt. Overig bezoek/begeleider mag buiten wachten.
  • Begeleider mag mee naar de behandelkamer.
  • Bij binnenkomst in het ziekenhuis vragen wij u of u gezondheidsklachten heeft. Ook vragen wij u of u betrokken bent bij bron- en/of contactonderzoek van de GGD en of u minder dan 10 dagen geleden uit een oranje gebied (reisadvies overheid) bent gekomen. Geef alstublieft eerlijk antwoord, als het nodig is krijgt u beschermende maatregelen. Uw afspraak gaat wel door.
  • Houd overal 1,5 meter afstand. Volg de aanwijzing van de medewerkers op.
  • Wij adviseren u een mondneusmasker te dragen in Isala. Bedek uw neus, mond en kin.
  • Er is geen koffie of thee verkrijgbaar bij de koffieautomaten in de wachtruimtes.
  • Onze medewerkers mogen alleen werken als ze geen klachten hebben of als ze getest zijn op het coronavirus.
  • Iedere patiënt die in het ziekenhuis ligt met twee of meer van de klachten: koorts, neusverkoudheid, hoesten of kortademigheid, testen wij voor alle zekerheid op COVID-19. Dit doen wij uit voorzorg.

Op bezoek

Patiënten zien graag familie en bekenden als zij zijn opgenomen in het ziekenhuis. Door de coronacrisis hebben wij onze bezoektijden en het aantal bezoekers dat onze patiënten mogen ontvangen, aangepast. Zodra het weer kan, breiden we het weer uit.

Op de pagina Op bezoek bij Isala vindt u alle informatie.

 

Bloedprikken en Radiologie

Bloedprikken alleen op afspraak

Moet u voor onderzoek bloed laten afnemen bij één van onze priklocaties? Bloedprikken kan alleen op afspraak. Dit kan via MijnIsala. Meer informatie over bloedprikken op afspraak.

Heeft u een verwijzing van uw huisarts voor de afdeling Radiologie, bijvoorbeeld voor een röntgenfoto of een echo? Dan kunt u zelf een afspraak maken voor het onderzoek via de afdeling Radiologie. Dit kan nog niet voor een CT-scan of een MRI. Voor deze onderzoeken wordt u gebeld door het secretariaat voor een afspraak.

Verwijst uw medisch specialist u door voor een onderzoek, dan maakt de polikliniek waar u onder behandeling bent de afspraak voor u.

Wat kan ik zelf doen?

  • Was regelmatig uw handen met water en zeep. En schud geen handen. Op die manier voorkom je voor een belangrijk deel de verspreiding van virussen.
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Wij adviseren u een mondneusmasker te dragen. Bedek uw neus, mond en kin.
  • Wilt u op de hoogte blijven van de laatste landelijke ontwikkelingen, kijk dan op de website van het RIVM.

Informatie voor verwijzers

Voor verwijzers gelden specifieke maatregelen

Heeft u klachten?

Ga bij klachten niet naar uw huisarts, huisartsenpost of Spoedeisende hulp. Neem telefonisch contact op met uw huisarts of de GGD.

Meer informatie