Contact
Kopbeeld

Veilig mailen

  1. Veilig mailen

Isala gaat zorgvuldig om met uw gegevens en is verantwoordelijk voor het veilig versturen van vertrouwelijke informatie. Standaard e-mail bij het uitwisselen van vertrouwelijke informatie voldoet niet aan wettelijke veiligheidseisen. Daarom maakt Isala gebruik van veilig mailen via Zivver.

Wat is veilig mailen?

De naam zegt het eigenlijk al. De e-mail, die wij als ziekenhuis versturen is extra beveiligd: u moet als ontvanger de mail eerst nog openen met een code. Het bericht zelf is niet te lezen in het postvak van uw eigen mail. U ontvangt alleen een mail met daarin een link. Met deze link gaat u naar de veilige website van ZIVVER. Daar staat het bericht voor u klaar. De naam ZIVVER ziet u daarom in uw berichten staan.

Hoe opent u een beveiligde e-mail?

U kunt een bericht openen door de stappen te volgen die in de e-mail staan. Hieronder staan deze stappen beschreven en ziet u een voorbeeld van een beveiligde e-mail.

Stappen om een beveiligde e-mail te openen:

  1. U klikt in deze e-mail op de blauwe knop ‘Klik voor bericht’.
  2. U komt op de beveiligde website app.zivver.com.
  3. U opent het bericht door de toegangscode in te vullen. Hieronder leest u meer over deze code.

Bent u patiënt van ons ziekenhuis?

Op het moment dat wij met u e-mailen, spreken wij een toegangscode met u af.

Voor andere contacten en relaties

De toegangscode sturen we via een sms naar uw mobiele telefoon. Als uw mobiele nummer niet bij ons ziekenhuis bekend is, dan heeft u de code al eerder ontvangen of u ontvangt een verificatiemail.

  • Bericht openen met een sms-code: Klik op ‘Stuur mij de code'. Er wordt nu een sms-code naar uw mobiele telefoon gestuurd. Vul deze code in.
  • Bericht openen met verificatiemail: 'klik op e-mail sturen'. Er wordt nu een verificatiemail gestuurd.

In het filmpje ziet u hoe iemand een bericht ontvangt en leest. (filmpje is zonder geluid).

Wilt u zelf een gratis Zivver-account aanmaken?

In sommige situaties kan het handig zijn als u zelf een Zivver-account heeft aangemaakt. Dan hoeft u geen toegangscodes meer in te voeren en kunt u gemakkelijker mailen met andere Zivver-gebruikers. Ook als uw organisatie een gedeelde e-mailbox gebruikt is het aanmaken van zo’n Zivveraccount aan te raden. U hoeft dan niet met uw collega’s een code te delen. Maakt u zelf een gratis Zivver-account aan.

Weet u niet wat uw toegangscode is?

De afzender van de beveiligde mail heeft voor u een toegangscode ingesteld. Als u deze code niet (meer) weet dan kunt u het beste contact opnemen met de afzender.

Wilt u zelf reageren op een e-mailbericht dat via Zivver is verstuurd?

U leest het bericht dat via ZIVVER is verstuurd op een beveiligde webpagina die lijkt op een mailprogramma. Als u op het bericht wilt reageren, dan kan dat op deze pagina. Onder het ontvangen bericht kunt u direct uw reactie typen. U verstuurt deze reactie door op de verzendknop te klikken. 

Wijzigt uw e-mailadres of telefoonnummer?

Het is belangrijk dat u wijzigingen in uw e-mailadres of telefoonnummer direct aan ons doorgeeft. Op deze manier kunnen wij veilig met u blijven communiceren.

Bent u patiënt van ons ziekenhuis?

Dan kunt u een wijziging op twee manieren doorgeven.

  1. Wijziging van e-mailadres en telefoonnummer kunt u zelf aanpassen in MijnIsala
  2. U kunt uw wijziging ook in het ziekenhuis doorgeven bij de centrale balies van al onze vestigingen of bij de balie van uw polikliniek. Vergeet dan niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Voor andere contacten en relaties

Als u geen patiënt bent van ons ziekenhuis en uw gegevens wijzigen, dan kunt u de wijzigingen doorgeven aan uw contactpersoon. Dit kan bijvoorbeeld de persoon of afdeling zijn waar u de beveiligde mail van hebt ontvangen.

Voor specifieke vragen aan een afdeling, ga naar de contactpagina. U kunt ook kijken bij de meestgestelde vragen.