Contact
Kopbeeld

Bestelsysteem

  1. Bestelsysteem

Isala verzend inkooporders en ontvangt facturen digitaal via het Ariba Netwerk. Dit proces wordt ook wel E-ordering en E-invoicing genoemd. Het Ariba Netwerk biedt u de mogelijkheid uw assortiment door middel een van digitale catalogus aan Isala aan te bieden.

Ook diensten vraagt Isala aan via het Ariba Netwerk. Door deze digitalisering gaat de verwerking van onze inkooporders en uw facturen sneller, besparen we kosten en ontlasten wij het milieu. De ingebruikname van het systeem gebeurt gefaseerd. Vanaf oktober 2017 is de eerste groep bestellers via bestelsysteem SAP Ariba gaan werken. Gedurende dit jaar (2018) gaat Isala volledig via SAP Ariba werken.

SAP Ariba hanteert twee type leverancier accounts: een full-use en een light account. Aan de hand van het (te verwachten) inkoopvolume, aantal facturen en catalogusbeheer hebben wij een bepaald account aanbevolen. Een full-use account is in de meeste gevallen niet gratis, maar biedt wel extra mogelijkheden, zoals het automatiseren van uw berichtenverkeer met Isala en het opladen en beheren van uw catalogus via het Ariba Netwerk. Een light account is gratis, maar biedt u niet alle functionaliteiten van SAP Ariba.

Full-use account

Het implementatieproces voor de orderverstrekking via SAP Ariba vindt gefaseerd plaats. Per maand wordt het aantal goederen en diensten dat Isala bestellers via SAP Ariba kunnen bestellen uitgebreid. De meeste leveranciers zijn inmiddels op het Ariba Netwerk aangesloten.

Het accepteren van de per e-mail verzonden ‘Trading Relationship Request’ is de eerste stap naar een digitale bestelproces tussen u en Isala. Zodra deze is ingevuld neemt SAP Ariba contact met u op. De contactpersoon van SAP Ariba helpt bij de (technische) aansluiting en de in werking stelling van uw full-use account op het Ariba Netwerk. Na configuratie kunt u aan de slag gaan met uw catalogus. Zodra uw account volledig is ingericht kan Isala uw artikelen en diensten via SAP Ariba bestellen.

Pas als Isala volledig is overgestapt op het nieuwe bestelsysteem, zal de manier van factureren wijzigen. Tot nader bericht blijft de manier van factureren ongewijzigd. Wij verwachten leveranciers uiterlijk in september te kunnen informeren over facturatie via het Ariba Netwerk.

Heef u vragen over uw Ariba Netwerk account? Neem contact op met de Ariba Helpdesk via 0800 0200 582 of via hun website.

Light account

Het implementatieproces voor de orderverstrekking via SAP Ariba vindt gefaseerd plaats. Tijdens de overgangsperiode (van oktober 2017 tot augustus 2018) ontvangt een leverancier met een light account de inkooporder nog per pdf (op de oude manier) of per interactive e-mail (de nieuwe manier). Tot augustus 2018 blijft de manier van factureren ongewijzigd. Als wij ook facturen ook via het Ariba Netwerk gaan afhandelen ontvangen alle leveranciers tijdig meer informatie.

Hoe verwerk ik een SAP Ariba inkooporder?

U ontvangt onze inkooporder per e-mail. In de e-mail vindt u de bestelling én een knop om de order te bevestigen. Via de knop komt u in SAP Ariba. Daar kunt u het bestel- en facturatieproces geheel doorlopen.

Voor specifieke vragen aan een afdeling, ga naar de contactpagina. U kunt ook kijken bij de meestgestelde vragen.