Contact

Kernwaarden

  1. Kernwaarden
Punt Coronavirus (COVID-19) Hier vindt u belangrijke informatie over uw afspraak, onderzoek of behandeling.

'Ik zal het gordijn nooit opentrekken' 

‘De eerste keer dat een patiënt van mij overleed, zal ik nooit vergeten. Het was een bijzondere situatie. Meneer had drie contactpersonen, maar onderling hadden zij geen contact met elkaar. Ik wist dat er veel gedoe was over de erfenis.Het was laat in de avond toen het heel slecht ging met deze patiënt. De house officer probeerde zijn contactpersonen te bereiken...’ Lees het verhaal van Lorenzo.

Lorenzo van den Beld Lorenzo van den Beld, verpleegkundige neurochirurgie

‘Zijn liefdevol handelen maakte veel indruk op mij’

‘Ik denk dat het zo’n 15 jaar geleden is dat wij een lesdag hadden over delier. Een man die een delier had doorgemaakt, deelde zijn ervaring met ons als verpleegkundigen. Wat veel indruk op mij maakte, was dat hij zich afvroeg waarom niemand bij hem was gaan zitten. Dan was hij rustiger geweest, zei hij. Zijn verhaal maakte veel indruk op mij, vanaf dat moment ben ik altijd bij patiënten gaan zitten die verward zijn...’ Lees het verhaal van Renate.

Renate van Bergen Renate van Bergen, verpleegkundige gynaecologie/ urologie

‘Het was niet zozeer ingewikkeld, maar vooral emotioneel’

‘Het was zondagmorgen, ik weet het nog heel goed. Ik sliep, maar werd wakker van een enorme klap. Geen idee wat het was. Ik heb me omgedraaid en ben verder gaan slapen. De volgende dag ging ik naar mijn werk. Ik was toen nog leidinggevende op een verpleegafdeling.  Vrolijk liep ik de afdeling op, maar de sfeer was grimmig.' Lees het hele verhaal van José Klasens.

José Klasens José Klasens, HR-adviseur

Professioneel, met hart & ziel, open & transparant

Wij zijn Isala

Onze missie: Isala zet zich in voor het optimaal herstellen, handhaven en versterken van de kwaliteit van leven van de mensen die aan haar zorg zijn toevertrouwd.

Dit doen we vanuit onze kernwaarden:

  • Professioneel
  • Open & transparant
  • Met hart & ziel
  • Innovatief

Om de visie van Isala vanuit onze kernwaarden waar te maken, zitten deze eigenschappen in het DNA van alle Isala-medewerkers:

  • We nemen onze verantwoordelijkheid
  • We willen de beste zijn in ons werk
  • We werken vanuit compassie
  • We blijven leren
  • We zijn innovatief
  • We werken samen en verbeteren elke dag

We nemen onze verantwoordelijkheid

Dit doen we voor onze patiënten, voor onze collega’s, voor de zorg in onze regio. Wij staan voor goede en veilige zorg en mogen hierop aangesproken worden.

We willen de beste zijn in ons werk

Dit draait om de belofte aan onze patiënten, om enthousiasme voor zorg en de verbetering ervan en om motivatie voor innovatie en onderzoek. De beste willen zijn in ons werk komt van binnenuit, is intrinsiek en gaat gepaard met bescheidenheid. Want wie ophoudt beter te worden, houdt vanzelf op goed te zijn. 

We werken vanuit compassie 

Ziek worden kan iedereen overkomen. Isala-medewerkers bieden zorg zoals zij willen dat zij of hun geliefden zelf verzorgd zouden worden. We bejegenen onze patiënten prettig, gastvrij en met compassie. We staan als een partner naast de patiënt en zijn naasten om hen bij te staan bij het maken van de juiste keuze en het geven van gepaste zorg.

We blijven leren

Dit doen we door met een open blik naar onszelf en onze omgeving te  kijken. We zoeken de vergelijking op met anderen op terreinen die ertoe doen, we vergelijken de uitkomsten van zorg, kijken naar best practices en blijven leren van anderen. Splendid isolation leidt namelijk nooit tot topprestaties, maar wel tot ernstige vormen van bijziendheid. Het vergt durf om die vergelijking aan te gaan, om de terugkoppeling ook echt te horen en om niet voetstoots uit te gaan van de eigen voortreffelijkheid.

We zijn innovatief

We kunnen steeds meer steeds beter. Innovatie is daarbij essentieel. We zijn koploper in het omarmen en gebruiken van nieuwe technologische ontwikkelingen als die de zorg voor onze patiënten aantoonbaar beter maakt. 

We werken samen en verbeteren elke dag

Patiënten hebben immers geen boodschap aan onze ingewikkeldheden en organisatorische complexiteiten. Zij verwachten een Isala met één gezicht en raken in verwarring wanneer wij dat niet tonen. Samenwerking en teamwork, geholpen door een op de betreffende patiëntengroep toegesneden organisatorische indeling en dito zorgprocessen, zijn nodig om onze kennis, kunde en zorg samen te brengen om zo onze patiënten topzorg te bieden.