Contact
Kopbeeld

Patiëntwaarde

  1. Patiëntwaarde
Coronavirus Isala neemt maatregelen tegen het coronavirus (COVID-19)

‘Hij was bang dat zijn vrouw het niet aankon’

‘Hij had kanker en wilde er alles aan doen om te overleven. Daarom ging hij naar een ziekenhuis in het buitenland waar ze hem misschien wel konden helpen. Terug in Nederland ging het achteruit en moest hij worden opgenomen. Omdat hij in het buitenland in een ziekenhuis had gelegen, was er risico op MRSA-besmetting en dus moest hij in isolatie worden verpleegd.' Lees het hele verhaal van Maren.

Maren Overbosch Maren Overbosch, geestelijk verzorger

‘Niemand wordt voor zijn lol een chagrijn’

‘Mevrouw was rond de tachtig toen zij voor lange tijd op de afdeling chirurgie lag. Ik weet bijna zeker dat artsen en verpleegkundigen haar zagen als een “moeilijke patiënt”. Ik werd ingeschakeld omdat ze zo vaak belde. Als geestelijk verzorger zie ik vaak “moeilijke patiënten”. Dat zijn mensen die meestal een slechte start hebben gehad. Lees het hele verhaal van Annie.

Annie Hasker Annie Hasker, geestelijk verzorger

'Zij besloten niet voor die openhartoperatie te gaan, en dat maakte veel indruk op me'

Engeline Plaggenmarsch, programmamanager Verpleegkundigen Nieuwe Stijl 2020

‘Ik realiseerde me weer hoeveel impact het kan hebben als je zelf geen kinderen kunt krijgen’

‘Het was een jong stel en ze wilden dolgraag kinderen. Omdat dit niet vanzelf  ging, verwees de huisarts hen door naar ons Fertiliteitscentrum. Al snel begreep ik dat het vooral voor haar enorm belangrijk was om kinderen te krijgen. Ze zei letterlijk: “Als ik geen moeder word, heeft het leven voor mij geen zin. Ik schrok daar van..." Lees het hele verhaal van Ben.

Ben Cohlen Ben Cohlen, gynaecoloog en specialist voortplantingsgeneeskunde

Wij staan naast de patiënt

Isala levert patiëntgerichte zorg. We bejegenen onze patiënt prettig, gastvrij en met compassie. Onze artsen en zorgverleners staan als partner naast de patiënt en zijn naasten om hen bij te staan bij het maken van de juiste keuze en het geven van gepaste zorg. Zij beslissen niet voor de patiënt, maar samen met de patiënt. Samen kijken zij wat gepaste zorg is.

Soms is dat hoogtechnologische zorg en soms is dat juist helemaal niets doen. De inzet van een behandeling is niet ‘alles doen wat mogelijk is’, maar dat doen wat de patiënt meerwaarde oplevert. Wij geven patiënten daarbij steeds meer de regie over hun zorg en gezondheid, vanuit hun eigen leefsituatie, ondersteund met de modernste e-health oplossingen. Waar mogelijk verlenen we zorg bij hen thuis. Connected care helpt daarbij. Isala gelooft in deze ontwikkeling en zet technologische vernieuwingen zo in dat ze de zorg voor onze patiënten merkbaar beter maakt.

Patiëntwaarde is de combinatie van kwaliteit (veiligheid, uitkomsten van zorg en belevenis) en aandacht voor kosten & verspilling, ook wel uitgedrukt in de volgende formule:

Patiëntwaarde = 

Veiligheid + Uitkomsten van Zorg + Beleving
------------------------------------------------
Kosten + Verspilling

Continu verbeteren

Binnen Isala werken we met continu verbeteren (Kaizen) als managementfilosofie en -aanpak. We geloven erin onze mensen goed op te leiden en de ruimte te geven om continu te verbeteren, zowel individueel als binnen verbeterteams. We streven naar 7000 verbeteraars (alle Isala-medewerkers!) om onze patiënten zoveel mogelijk toegevoegde waarde te bieden. Binnen heel Isala werken verbeterteams die knelpunten binnen de zorg in beeld brengen en oplossen. Zo maken we onze zorg steeds beter en daar zijn we trots op.

Voor specifieke vragen aan een afdeling, ga naar de contactpagina. U kunt ook kijken bij de meestgestelde vragen.