Contact

Zorguitkomsten

  1. Zorguitkomsten
Punt Coronavirus (COVID-19) Bent u patiënt, begeleider of bezoeker? Hier vindt u belangrijke informatie over uw bezoek aan Isala.

'Ze konden haar helpen, maar pas als ze zelf de eerste stap zou zetten'

'Dit verhaal speelt zich vele jaren geleden af, ik werkte toen in een andere stad, in ander ziekenhuis. Een jongedame rond de dertig jaar werd door twee politieagenten naar de Spoedeisende hulp gebracht. Ze hadden haar van straat gehaald waar ze rond liep en schreeuwde dat ze dood wilde.' Lees het hele verhaal van Emelie.

Emelie Visser Emelie Visser, psychiater

'Dat zij veertien keer van de ingreep afzag, was geen onwil maar angst'

'Ik was niet in opleiding tot GZ-psycholoog en kreeg een jonge vrouw in behandeling. Zij was naar mij verwezen door haar cardioloog. Zij hadden hartritmestoornissen en als gevolg daarvan forse angstklachten. Ze deed er alles aan om de ritmestoornissen niet op te wekken '. Lees het hele verhaal van Linda.

Linda Ellebroek Linda Ellenbroek, GZ-psycholoog in opleiding tot psychotherapeut

‘Bijna iedere keer als ze voor controle bij me kwam, begon ik er weer over’

‘Al jaren dialyseerde ze thuis terwijl ze sliep. Haar man assisteerde haar daarbij en dat ging goed. Ze kon het prima zelf regelen. Ze wist precies wanneer ze wat meer vocht moest onttrekken en wanneer ze een keertje kon overslaan. Eigenlijk leidde ze een heel normaal leven met een fulltime baan en een jong gezin. Toch adviseerde ik haar om voor een niertransplantatie te gaan.’ Lees het hele verhaal van Sabine.

Sabine Diepeveen Sabine Diepeveen, internist-nefroloog

Wij overtreffen de verwachtingen van de patiënt

De resultaten van de zorg die patiënten in Isala ontvangen, moeten aantoonbaar goed zijn. Ons uitgangspunt hierbij is de patiënt te helpen zijn of haar dagelijks leven op zo’n manier vorm te geven dat de levenskwaliteit zo hoog mogelijk is. Onze zorg is daarbij niet alleen patiëntgericht, maar vooral persoons- of gezinsgericht; mensen staan nooit op zichzelf met hun ziekte. We hebben expliciete aandacht voor wat patiënten en naasten met beperkte gezondheidsvaardigheden en/of andere achtergrond aankunnen. Wij willen de verwachtingen van onze patiënten overtreffen.

We zien onze patiënten als partners die ons helpen verbeteren. We gebruiken patiëntervaringen en voor patiënten relevante zorguitkomsten om van te leren. Op veel verschillende manieren, zoals via ons continue PTO (Patiënt Tevredenheid Onderzoek) vragen we onze patiënten om de door ons geboden zorg te waarderen en verbetermogelijkheden aan te geven.

Isala-patiënten praten mee over verbeteringen in ons zorgproces in het Isala Klantenpanel. Met patiënten en medewerkers die zelf patiënt zijn geweest, houden we spiegelgesprekken om te leren van hun ervaringen. Over de uitkomsten van onze zorg zijn we duidelijk. Evidence-based werken is het uitgangspunt, gekoppeld aan gezamenlijke besluitvorming met veel aandacht voor de voorkeuren en ervaringen van de individuele patiënt.