Contact
  1. 8394-CVA eCoach (Sanacoach)
Punt Coronavirus (COVID-19) Bent u patiënt, begeleider of bezoeker? Hier vindt u belangrijke informatie over uw bezoek aan Isala.

U heeft een beroerte of een TIA gehad. De medische term hiervoor is een Cerebro Vasculair Accident (CVA). De CVA eCoach is een app die u ondersteunt tijdens de eerste 12 weken nadat u bent ontslagen uit het ziekenhuis. Met deze app kan uw behandelaar u ook op afstand begeleiden. Zo hoeft u hiervoor niet naar het ziekenhuis. U kunt gewoon vanuit huis of elders contact onderhouden met uw behandelaar. In deze folder leest u meer over het gebruik en de voordelen van deze eCoach.

Welke voordelen heeft de CVA eCoach?

  • Uw behandelaar krijgt meer inzicht in uw gezondheid. Zo kan uw behandelaar sneller reageren op veranderingen. Daarmee voorkomen wij bijvoorbeeld dat u onverwacht moet worden opgenomen. Of onnodig klachten heeft. Daarnaast is uw behandelaar beter voorbereid op uw vragen als u naar de polikliniek komt.
  • U kunt via de app zelf contact opnemen met de verpleegkundig specialist. Bijvoorbeeld als u vragen heeft over bijwerkingen of andere gerelateerde klachten van uw CVA/TIA. Wij proberen dan binnen drie werkdagen uw vragen te beantwoorden. In spoedgevallen neemt u contact op met uw huisarts.
  • De eCoach kan bijdragen aan uw zelfredzaamheid en kwaliteit van leven.
  • U kunt op eenvoudige en veilige wijze informatie delen met uw behandelaar en andersom.

Functies CVA eCoach

De eCoach biedt u de volgende mogelijkheden:

  • Monitoring en begeleiding
    Van uw gezondheid door het invullen van een periodieke check.
  • Voorbereiding op uw afspraak op de polikliniek
    Via de app krijgt u voorafgaand aan uw afspraak het verzoek een aantal vragenlijsten in te vullen. Zo zien wij hoe het met uw gezondheid is. Ook kunnen wij beoordelen of uw afspraak door kan gaan. De vragen gaan bijvoorbeeld over eventuele klachten en bijwerkingen. Alleen uw behandelaar kan de ingevulde vragenlijsten bekijken.
  • Adviezen
    De ingevulde vragenlijsten kan aanleiding zijn om u een advies te geven via de app. Bijvoorbeeld over wat u zelf kunt doen aan uw klachten. Als het nodig is, kan de eCoach u ook adviseren contact op te nemen met uw behandelaar.
  • Vragen stellen
    U kunt vragen stellen als u ergens over twijfelt of klachten heeft (die niet dringend zijn).

Hoe werkt de CVA eCoach?

Startpagina eCoach
De startpagina vindt u via het icoontje met het huisje. Het bestaat uit ‘Te doen’ en ‘Ik wil’.

Te doen

  • Hier vindt u elke twee weken de taak ‘Periodieke gezondheidscheck’. Dit bestaat uit het invullen van een vragenlijst.
  • Tien dagen voorafgaand aan uw afspraak, vindt u hier ook de taak ‘Afspraak voorbereiden’.
    Opnieuw vragen wij u een vragenlijst in te vullen. Met vragen over eventuele klachten of bijwerkingen van medicijnen. En wat u van uw afspraak verwacht?
  • De eCoach betrekt ook graag uw mantelzorger. Omdat een CVA niet alleen impact op u, maar ook op uw naasten heeft. Uw mantelzorger wordt gevraagd om in de 6e en 12e week na uw ontslag ook een vragenlijst in te vullen.

 Ik wil

  • Hier vindt u de functies ‘Beladvies’ en ‘Een nieuw bericht sturen’.

    Beladvies
    Als u klachten heeft en niet weet of u hiervoor een zorgverlener moet bellen. Het advies is gebaseerd op een korte vragenlijst. Het geeft aan wat u het beste kunt doen:
    - 112 bellen
    - uw zorgverlener of huisarts bellen
    - contact opnemen via de berichtfunctie

    Een nieuw bericht sturen
    Met de berichtfunctie kunt u contact opnemen met een zorgverlener. Houd er rekening mee dat de zorgverlener niet elk moment van de dag of elke dag kan reageren. Uiteraard doen wij ons uiterste best om snel te reageren. Is uw vraag of opmerking dringend? Neem dan telefonisch contact op.

Waar vind ik de CVA eCoach?

  • De app is beschikbaar via smartphone, tablet, computer of laptop. U kiest zelf wat u het prettigst vindt. U kunt de app ook afwisselend gebruiken op verschillende apparaten.
  • U kunt de app gratis gebruiken en downloaden in de Google Play Store of App Store.
  • Wilt u meer informatie over de app? Ga dan naar sanacoach.com.

Uw behandelaar probeert uw behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen. Ook als u niet in het ziekenhuis bent. De app is uiteraard geen vervanging van uw behandelaar. Het is een aanvulling op uw afspraken in het ziekenhuis.

Contact

Heeft u nog vragen of suggesties, dan kunt u bellen met de locatie waar u onder behandeling bent:

Zwolle

Neurologie
(038) 424 24 58 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur).

Meppel

Polikliniek Neurologie
(0522) 23 32 09 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur).

Laatst gewijzigd 7 juni 2021 / 8394