Contact
  1. 8543-Na een beroerte (CVA of TIA): zorg dichtbij

U heeft kortgeleden een beroerte (CVA of TIA) gehad. U bent daarom onder behandeling bij de afdeling Neurologie van Isala. Met u is besproken dat u gebruik kunt maken van zorg dichtbij. Hiervoor gebruikt u de Thuismeten app. In deze folder leest u meer over wat zorg dichtbij is en hoe de Thuismeten app werkt.

Wat is zorg dichtbij?

De behandelingen van een beroerte (CVA of TIA) zijn de laatste jaren enorm verbeterd. De opname in het ziekenhuis is vaak kort. Patienten herstellen beter en voelen zich sneller best goed. Dat betekent dat ze ook eerder naar huis kunnen. Maar eenmaal thuis zijn er toch vaak nog vragen of ervaart een patiënt bepaalde beperkingen.

De Thuismeten app is een app die u ondersteunt tijdens de eerste 12 weken na uw ontslag uit het ziekenhuis. Met deze app kan uw behandelaar u op afstand begeleiden. U hoeft hiervoor niet naar het ziekenhuis. U kunt gewoon vanuit huis of elders contact houden met uw zorgverlener.

In de Thuismeten app vindt u informatie die u kan helpen bij vragen die thuis ontstaan. Maar u kunt ook gegevens met ons delen, zodat wij u gericht kunnen helpen op afstand. U kunt dus op een eenvoudige en veilige manier informatie delen met uw zorgverlener en andersom.

Waarom zorg dichtbij?

Met de Thuismeten app stuurt u gegevens over uw gezondheid aan ons door. Wij kunnen u dan gericht informatie of hulp geven. U krijgt daardoor zelf meer inzicht in uw gezondheid. Dat helpt bij uw dagelijks functioneren en verbetert uw kwaliteit van leven en welzijn.

In de app vindt u informatie in de vorm van tekst en filmpjes. De informatie gaat over bijvoorbeeld leefstijl of wat u kunt doen om (lichamelijke) klachten te verminderen. Maar u kunt ook adviezen vinden over het omgaan met onzichtbare gevolgen. Zoals vermoeidheid, emotionele -of gedragsveranderingen en overprikkeling.

De Thuismeten app helpt dus bij het aanbieden van zorg die zoveel mogelijk past bij uw persoonlijke wensen en behoeften. Wij vinden het belangrijk dat u zelf kunt beslissen over welke zorg het beste bij u past.

In de eerste 24 weken na uw beroerte kunt u gebruik maken van de Thuismeten app

  • In de eerste 12 weken begeleidt de verpleegkundige van het Medisch Coördinatie Bureau u.
  • Na deze periode vragen wij u via de app of u nog een afspraak wenst op de polikliniek. Dat kan een belafspraak, beeldbelafspraak of een afspraak op de polikliniek zijn.
  • Wilt u eerder een afspraak? Geef het dan aan via de app.
  • Zodra de eerste 12 weken voorbij zijn, kunt u geen vragen meer stellen via de app. Wel kunt u daarna nog 12 weken de zelfzorg modules over de verschillende onderwerpen gebruiken.

Hoe installeer ik de Thuismeten app?

Uw zorgverlener meldt u aan voor zorg dichtbij. Om gebruik te kunnen maken van de Thuismeten app, heeft u een smartphone of tablet nodig. U moet de Thuismeten app van het bedrijf Luscii downloaden op uw smartphone of tablet. Hieronder staat stap voor stap hoe u dat doet.

  • U ontvangt een e-mail van Luscii over de Thuismeten app op het e-mailadres dat u heeft doorgegeven. U kunt de Thuismeten app dan installeren. Belangrijk is dat u deze mail in het ziekenhuis kunt lezen zodat we u in het ziekenhuis uitleg kunnen geven over de Thuismeten app.
  • Als u de mail niet direct ziet, kijk dan bij de spam of ongewenst e-mail.
  • U downloadt de Thuismeten app op uw telefoon of tablet via de App Store of via de Play Store.
  • Om de registratie te voltooien, ontvangt u per mail een controle code. Vul deze code binnen 15 minuten in, anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren.
  • Heeft u problemen met het installeren van de Thuismeten app? Maak dan gebruik van de helpdesk van Luscii. U kunt bellen met (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 uur tot 17.00 uur) of stuur een email naar: support@luscii.com. Of ga naar de online hulppagina www.luscii.com/hulp.

Hoe werkt de Thuismeten app?

Heeft u de Thuismeten app geïnstalleerd? Bekijk dan de video 'Hoe werkt Thuismeten' van Luscii. Hierin leggen we uit hoe de Thuismeten app werkt. In de app staat allerlei informatie over een beroerte. Ook vult u regelmatig enkele korte vragen in, waarin wij vragen hoe het met u gaat.

Hieronder leest u hoe dit werkt:

Acties

Vandaag
Op deze plek vindt u de metingen die u die dag moet doen. Dit zijn bijvoorbeeld de vragen die u moet invullen.

Achter iedere actie staat een blauwe knop.
Heeft u al een actie ingestuurd? De startknop verandert van blauw naar grijs.

U ontvangt van ons een e-mail en een melding in de app als u die dag een meting moet doen.
Vindt u de e-mail overbodig? U kunt dit wijzigen in uw instellingen.

Het is altijd mogelijk een extra meting te doen. Klik hiervoor op de grijze knop naast de meetwaarde. Zo kunt u een extra meting doen.

Zelfzorg

Op deze plek (zie afbeelding 1) staat informatie over hoe u kunt omgaan met de gevolgen van een beroerte. U vindt:

  • informatie over de signalen van een beroerte;
  • informatie over de behandeling van een beroerte;
  • tips voor het omgaan met de gevolgen van een beroerte;
  • tips voor een gezonde(re) leefstijl;
  • tips voor het omgaan met vermoeidheid.

Actiescherm zelfzorgAfbeelding 1: actiescherm Zelfzorg

Berichten

Soms willen uw zorgverleners contact met u. Voor aanvullende vragen bijvoorbeeld of een extra vragenlijst. Vaak nemen ze contact op via beeldbellen of telefonisch. Maar ze kunnen u ook een bericht sturen. Dat bericht ziet u dan onder ‘berichten’.

Als u een vraag voor ons heeft, kunt u deze ook via ‘berichten’ naar ons sturen. Uw zorgverlener belt u dan terug.

Metingen

Wij vragen u regelmatig om enkele korte vragen in te vullen via de app. Bijvoorbeeld over hoe het gaat met uw vermoeidheid. Of hoe het gaat met het leren omgaan met de gevolgen van een beroerte.
Uw antwoorden gebruiken wij om u verder te helpen. Soms krijgt u bijvoorbeeld een tip om iets te lezen in de app.

Uw zorgverleners in het ziekenhuis kunnen uw metingen zien zodra u ze verstuurd heeft. Als zij merken dat het iets minder goed met u gaat, bellen zij met u.

PROMS

Wij vinden het belangrijk dat u goede zorg krijgt. Goede zorg gaat over uw kwaliteit van leven. Daarom vragen wij u om naast vragenlijsten, ook zogenoemde PROMS in te vullen. PROMS staat voor Patient Reported Outcome Measures. Dit zijn vragenlijsten waarin wij u vragen hoe u zich voelt en hoe het met u gaat. De vragen gaan bijvoorbeeld over vermoeidheid, zelfredzaamheid en uw lichamelijk en geestelijk herstel na een CVA.

U ontvangt een bericht in de app voor het invullen van een PROMS vragenlijst. In dit bericht staat een link naar MijnIsala.nl. Hier hebben wij de vragenlijsten voor u klaar gezet.

Wat moet ik doen bij (technische) problemen?

Problemen met de Thuismeten app?

Heeft u (technische) problemen met de Thuismeten app? Maak dan gebruik van de helpdesk van Luscii. U kunt bellen met (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 uur tot 17.00 uur) of stuur een email naar: support@luscii.com. Of ga naar de online hulppagina www.luscii.com/hulp.

Problemen met tablet of smartphone?

Heeft u problemen met uw eigen apparaat (iPad, tablet, smartphone) en u kunt geen meting invullen? Laat ons dan weten dat u geen vragenlijst of metingen kunt invullen. Dan kunt u contact opnemen met het Medisch Coördinatie Bureau via telefoonnummer 088 624 70 31 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 - 16.30 uur).

Contact

Heeft u vragen, dan kunt u bellen met:

Medisch Coördinatie Bureau

088 624 70 31

Laatst gewijzigd 24 januari 2024 / 8543