Contact
  1. 8545-Zorg op afstand bij hoge bloeddruk (hypertensie)
Punt Coronavirus (COVID-19) Bent u patiënt, begeleider of bezoeker? Hier vindt u belangrijke informatie over uw bezoek aan Isala.

U bent onder behandeling voor hoge bloeddruk (hypertensie). Met u is besproken dat u gebruik gaat maken van zorg op afstand. In deze folder leest u hoe u zelf thuismetingen doet. Hoe u uw gegevens aan ons opstuurt. En wat u moet doen als u klachten krijgt.

Wat is zorg op afstand?

Met zorg op afstand stuurt u gegevens over uw bloeddruk aan ons door. Met zorg op afstand (telemonitoring via de Thuismeten app) bij hoge bloeddruk kunt u zelf uw bloeddruk controleren. Het is een extra manier om uw gezondheid in de gaten te houden. Komt uw bloeddruk boven of onder de afgesproken waarden? Of heeft u klachten? Neem dan zelf contact op met uw arts of verpleegkundige. Voor uw controle afspraken komt u op de afgesproken dag en tijd naar ons ziekenhuis.

Waarom zorg op afstand?

U gebruikt medicijnen voor uw bloeddruk. Door uw thuismetingen kunnen we bepalen wat voor u de juiste medicatie is en hoeveel u moet gebruiken. Optimale controle van de bloeddruk leidt tot een betere kwaliteit van leven. Ook hebt u minder kans op een ziekenhuisopname en minder kans om eerder te overlijden.

Hoe geef ik mijn gegevens door?

U stuurt eenvoudig en veilig uw gezondheidsgegevens door naar de Thuismeten app van Luscii. Via de Thuismeten app geeft u de thuismetingen van uw bloeddruk door.

Hoe vaak geef ik mijn gegevens door?

Wij zetten een schema voor u klaar in de Thuismeten app. Zo is voor u duidelijk op welke dagen u uw een thuismeting moet doen en insturen. Het is belangrijk dat u zich aan het schema houdt. Wanneer u de Thuismeten app gebruikt hoeft u vooraf aan het polibezoek geen bloeddrukmeting in het ziekenhuis te doen. Gebruik van de app scheelt dus tijd en daarnaast weten we dat thuisbloeddrukmetingen (meer) betrouwbaar zijn.

Hoe meet ik mijn bloeddruk?

U meet uw bloeddruk met uw eigen bloeddrukmeter. U kunt de metingen invoeren in de app en doorsturen naar het ziekenhuis. Let op! Uw gegevens worden niet direct gecontroleerd. U moet daarom altijd uw meetwaarden zelf beoordelen en contact opnemen als dat nodig is.

Starten met zorg op afstand

Wij melden u aan voor zorg op afstand bij Luscii. U installeert zelf de Thuismeten app op uw iPad, tablet of smartphone. Daarna kunt u starten met thuismeten aan de hand van het schema dat voor u is klaargezet in de app. De app geeft aan wanneer u een thuismeting moet doen.

Hoe installeer ik de Thuismeten app?

  • U ontvangt een e-mail van Luscii over de Thuismeten app op het e-mailadres dat u heeft doorgegeven. U kunt de Thuismeten app dan installeren.
  • Als u de mail niet direct ziet, check dan uw spam of ongewenst e-mail.
  • U downloadt de Thuismeten app op uw telefoon of tablet via de App Store als of via de Play Store.
  • Om de registratie te voltooien, ontvangt u per mail een controle code. Vul deze code binnen 15 minuten in, anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren
  • Heeft u problemen met het installeren van de Thuismeten app? Maak dan gebruik van de helpdesk van Luscii. U kunt contact opnemen met 085 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur) of stuur een email naar: support@luscii.com. Of ga naar de online hulppagina www.luscii.com/hulp.

Hoe werkt de Thuismeten app?

Heeft u de Thuismeten app geïnstalleerd? Bekijk dan de video 'Hoe werkt Thuismeten'. Hierin leggen we uit hoe de Thuismeten app werkt. Hieronder leest u uit welke onderdelen de app bestaat en waarvoor u ze kunt gebruiken. 

De belangrijkste onderdelen van de Thuismeten app

Acties vandaag

Op deze plek vindt u de metingen die u die dag moet doen. Achter iedere actie staat een blauwe knop. Wilt u een actie starten? Klik op de blauwe knop. Heeft u al een actie ingestuurd? Dan verkleurt de knop van blauw naar grijs.

U ontvangt van ons een e-mail en een melding in de app als u die dag een meting moet doen. Vind u de email overbodig? U kunt dit wijzigen in uw instellingen.

Het is altijd mogelijk een extra meting te doen. Klik hiervoor op de grijze knop naast de meetwaarde. Zo kunt u een extra meting doen. Bijvoorbeeld wanneer u gevraagd wordt een extra meting te doen.

Berichten

Het kan dat uw zorgverleners contact met u willen. Voor aanvullende vragen bijvoorbeeld, of een extra meting. Vaak nemen ze telefonisch contact op. Maar ze kunnen u ook een bericht sturen.

Metingen

Uw zorgverleners in het ziekenhuis kunnen uw metingen zien zodra u ze hebt verstuurd. Al uw ingevoerde metingen kunt u overzichtelijk terugzien in een grafiek. Zo kunt u zelf bijhouden hoe het met uw gezondheid gaat. Als uw thuismetingen er aanleiding toe geven, moet u zelf contact met uw zorgverlener opnemen. 

Wat moet ik doen als ik klachten krijg?

Let op!
Bij nood belt u altijd 112. 

Wanneer moet u met ons bellen?

  • Pijn op de borst
  • Hevige onverklaarbare hoofdpijn
  • Wazig zien

Heeft u één van deze klachten? Dan kunt u bellen met ons tijdens het telefonisch spreekuur op 088 624 3350 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur). In de avond, nacht of het weekend neemt u contact op met de huisartsenpost.

Problemen met de Thuismeten app

Heeft u technische problemen met de Luscii app? Maak dan gebruik van de helpdesk van Luscii. U kunt bellen met 085 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 uur tot 17.00 uur). Of stuur een email naar: support@luscii.com. Bekijk ook de online hulppagina www.luscii.nl/hulp.

Problemen met uw eigen iPad, tablet of smartphone?

Heeft u problemen met uw eigen apparaat (iPad, tablet, smartphone) en u kunt geen meting invullen? Laat ons dan weten dat u geen metingen kunt invullen. U kunt bellen met telefoonnummer 088 624 3350 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur).

Contact

Heeft u nog vragen, dan kunt u bellen met de polikliniek interne geneeskunde:

Zwolle

Polikliniek interne geneeskunde
088 6243350 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur)

Meppel

Polikliniek interne geneeskunde
088 6244545 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur)

Laatst gewijzigd 16 september 2022 / 8545