Contact
  1. Zelf uw zorg online regelen

Patiënten van Longgeneeskunde kunnen hun zorgtraject volgen en plannen via MijnIsala.nl.

Wat kunt u met MijnIsala

MijnIsala.nl is een beveiligde website, waarmee alle patiënten van Isala delen van hun medisch dossier kunnen inzien. Inloggen kan 24 uur per dag, 7 dagen per week via de computer, tablet of smartphone. Op 2 november 2018 is MijnIsala vernieuwd. Als patiënt van Longgeneeskunde kunt u met MijnIsala:

Inloggen met DigiD en extra sms-controle

Ga naar www.mijnisala.nl en log in met uw DigiD. U krijgt dan twee opties: ‘Ik wil inloggen met een extra controle via sms’ of ‘Ik wil inloggen met de DigiD app’. Volg de instructies op het scherm. Heeft u geen DigiD, is ‘controle via sms’ nog niet geactiveerd of wilt u de DigiD app installeren? Ga dan naar www.digid.nl.

Uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen

Gaat u verhuizen, is uw telefoonnummer of e-mailadres veranderd of heeft u een nieuwe huisarts? Via MijnIsala wijzigt u eenvoudig uw gegevens. Het is belangrijk dat wij uw juiste gegevens hebben.

Uw medisch dossier inzien

Na uw polikliniekbezoek kunt u uw dossier inzien. Hierin vindt u onder andere de brieven van de medisch specialist aan uw huisarts, het behandelverslag en de gestelde diagnose. Daarnaast de uitslagen van het laboratorium (o.a. bloed en urine) en radiologie. Het duurt nul tot zeven dagen na uw afspraak, voordat u uw gegevens kunt zien. Sommige gegevens zijn pas te zien na het gesprek met uw arts.

Folders over uw behandeling inzien

Uw zorgverlener bij Isala licht de onderzoeken en behandelingen die u ondergaat, mondeling toe. Vaak is het prettig om die informatie rustig na te kunnen lezen of ter voorbereiding op een behandeling die u moet ondergaan. In MijnIsala vindt u digitale folders die van toepassing zijn op uw behandeling.

Herhaalafspraak maken

Moet u terugkomen voor een herhaalafspraak en is aangegeven dat u deze kunt maken via MijnIsala? Dan kunt u zelf een geschikte datum en locatie plannen in MijnIsala. De reeds gemaakte afspraken worden ook getoond. U kunt natuurlijk ook met de polikliniek bellen voor een afspraak.

Vragenlijst invullen

Soms vragen wij patiënten een digitale vragenlijst in te vullen ter voorbereiding op een afspraak. Deze kunt u thuis invullen via MijnIsala. Lukt dit niet thuis, meldt dat dan bij uw bezoek. U krijgt van de polikliniek een cijfercode, waarmee u de vragenlijst op een computer in het ziekenhuis kunt invullen. Er zijn vrijwilligers om u te helpen.

E-consult

Via e-consult kunt u direct een vraag stellen aan uw zorgverlener, zonder dat u daarvoor hoeft te bellen of naar Isala te komen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. U kunt dan ook een foto of brief als bijlage meesturen. Het e-consult is niet geschikt voor spoed. Bel bij spoed altijd naar de polikliniek.

Vragen stellen over medicatie

U kunt een vraag stellen over uw medicijnen of een wijziging doorgeven via de knop ‘Vraag/wijziging medicatie’.

Herhaalrecept aanvragen

Via MijnIsala kunt u heel eenvoudig een herhaalrecept aanvragen, dat u vervolgens bij de apotheek in Isala of bij uw eigen apotheek ophaalt. Dit geldt niet voor medicijnen die door uw huisarts voorgeschreven zijn.

Geef toestemming zodat uw huisarts uw dossier kan inzien

U heeft bij Isala een patiëntendossier. Daarin staan uw medische gegevens. Voor zorgverleners buiten Isala, zoals uw huisarts, is het belangrijk dat zij ook in uw patiëntendossier kunnen kijken om u beter te behandelen. U dient hiervoor toestemming te geven aan Isala.

11 januari 2019 / 8205

Voor specifieke vragen aan een afdeling, ga naar de contactpagina. U kunt ook kijken bij de meestgestelde vragen.