Contact
Kopbeeld

Klachtenbehandeling

  1. Klachtenbehandeling

Isala vindt het belangrijk dat patiënten en bezoekers tevreden zijn. Daarom willen onze medewerkers u zo goed mogelijk behandelen en verzorgen.

Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft. Bijvoorbeeld over uw behandeling of uw bezoek aan ons ziekenhuis. Dat horen wij dan graag van u. Van uw ervaringen kunnen wij leren en verbeteren.

Een klacht bespreken

Wanneer u een klacht heeft, dan kunt u die het beste meteen bespreken met de medewerker van Isala. De medewerker heeft dan de mogelijkheid om een oplossing te zoeken. Misschien hebt u elkaar niet goed begrepen. Dat kunt u eerst met elkaar uitpraten. In de meeste gevallen leidt dit tot een oplossing.

Wanneer u met de medewerker niet tot een oplossing komt, kunt u de klachtenfunctionaris om hulp vragen. De klachtenfunctionaris helpt u verder bij de behandeling van een klacht. Dat kan ook als u liever niet direct met de medewerker in gesprek gaat.

Bereikbaarheid klachtenfunctionaris

Klachtenopvang
​​(038) 424 47 27 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, klachtenfunctionarissen van 9.00 tot 15.00 uur)

Bezoekadres Isala Zwolle

Hoofdgebouw V3.2.077
Dr. Van Heesweg 2
8025 AB Zwolle

Bezoekadres ​​Isala Meppel

Routenummer 77
Hoogeveenseweg 38
7943 KA Meppel

​Postadres Klachtenopvang

Postbus 10400
8000 GK Zwolle

Een klacht melden

​Een klacht melden kan via het digitale formulier voor klachten. Na het versturen van dit formulier ontvangt u binnen enkele minuten een mail. Als u deze mail niet ontvangt, stuurt u het formulier nog een keer op. U kunt de afdeling Klachtenopvang ook bellen voor hulp.
In de folder Een klacht melden staat meer informatie over het melden van een klacht.

Isala heeft ook een officieel document Klachtenregeling.

Let op
In verband met privacy raden we u aan uw BSN-nummer of medische informatie niet te melden in het digitale formulier voor klachten.

Klachtenformulier Isala

dd-mm-jjjj

Voor specifieke vragen aan een afdeling, ga naar de contactpagina. U kunt ook kijken bij de meestgestelde vragen.