Contact

  1. Wat vindt u van onze zorg?

Wij horen graag wat u van onze zorg en dienstverlening vindt. Bieden wij wat u nodig heeft en belangrijk vindt?

Hoe meten wij dat?

Landelijk is afgesproken dat organisaties die geboortezorg leveren, ervaringen van patiënten meten. Alle geboortezorgorganisaties gebruiken hiervoor de vragenlijst ‘PREM Geboortezorg’. Iedere kraamvrouw ontvangt deze vragenlijst met 14 vragen.

Vragen over wat belangrijk is voor u als kraamvrouw en zinvol voor de zorgverlener. We stellen vragen over uw ervaring met de zorg. Dat doen wij voor elk van de organisaties waarvan u zorg heeft ontvangen. Denk aan de verloskundigenpraktijk, het ziekenhuis en de kraamzorgorganisatie. U beantwoordt de vragen eenvoudig met een 10 puntschaal en een smiley. Zie afbeelding hieronder.

Ook stellen wij een aantal achtergrondvragen zoals geslacht, leeftijd, plaats van bevalling enzovoort. En tenslotte vragen we naar verbeterpunten en complimenten.

Meetlat met smileys

Werkwijze

  • Uw verloskundige informeert u over de vragenlijst. En dat uw e-mailadres hiervoor wordt gebruikt. Geef het gerust aan als u hier niet aan wilt meewerken.
  • Zodra u bent bevallen, geeft uw verloskundige praktijk uw mailadres door.
  • U ontvangt vervolgens een mail met uitleg en een link naar de vragenlijst. Deze mail ontvangt u tussen de twee en acht weken na uw bevalling.

Wat gebeurt er met de resultaten?

De ingevulde vragenlijsten worden door verschillende partijen gebruikt:

  • De geboortezorgorganisaties ontvangen de landelijke uitkomsten en die van hun eigen metingen. Deze gegevens zijn altijd anoniem. Hiermee kunnen de organisaties de kwaliteit van hun geboortezorg verbeteren.

Ervaringen