Contact
  1. Update patiëntcampagne Isala

Vanaf woensdag 15 november 2023 is Isala gestart met de patiëntcampagne om patiënten te vragen hun (digitale) contactvoorkeur, e-mailadres, telefoonnummer en toestemming te controleren en bij onjuistheid of het ontbreken van gegevens aan te vullen.

Status patiëntcampagne Isala tot dusver

Sinds de start van de campagne zijn er ruim 8.000 patiënten die hun e-mailadres hebben ingevuld en hun contactvoorkeur (op digitaal) hebben gezet. Een mooie ontwikkeling!
Daarnaast hebben meer dan 12.000 patiënten hun toestemming voor het zorgverlenersportaal geregistreerd.

Wanneer patiënten toestemming verlenen voor bijvoorbeeld het delen van hun gegevens met andere zorgverleners, zal dit de uitwisseling van informatie in de zorgketen bevorderen en administratieve lasten van zorgverleners verminderen. Daarnaast kan door beschikbaarheid van volledige en juiste gegevens het gebruik van digitale functionaliteiten door de patiënt eenvoudiger plaatsvinden. Dit kan voor patiënten prettig zijn, omdat een bezoek aan Isala in sommige gevallen belastend is en niet altijd noodzakelijk.

Hulp gevraagd

Ook de patiënten van uw huisartsenpraktijk kunnen met deze campagne in aanraking komen of zijn hiermee al in aanraking geweest. Bij vragen kunnen zij terecht op de campagnewebsite op Isala.nl waar tevens een animatievideo meer informatie geeft. Tevens worden zij via de website doorverwezen naar andere informatiebronnen.

Er zijn mooie stappen gezet, maar we zijn er nog niet. We willen u daarom vragen vanuit de huisartsenpraktijk patiënten ook zoveel mogelijk te attenderen op het op orde brengen van de gegevens voorafgaand aan het bezoek bij Isala zodat we de zorg samen efficiënter kunnen vormgeven.
Voor verdere informatie of vragen, neem gerust contact op via mijnisala@isala.nl