Contact

Rechten, plichten en klachten

  1. Rechten, plichten, klachten

Rechten en plichten

Isala staat voor kwaliteit van zorg en persoonlijke betrokkenheid. Wij vinden het belangrijk dat u de zorg krijgt waar u recht op heeft. Kwalitatief goede zorg, die bijdraagt aan uw herstel en kwaliteit van leven.

Regels

Wij willen u graag beloven dat wij goede zorg en service leveren. Als u patiënt bent bij Isala of Isala bezoekt, gelden er regels voor u en Isala’s zorgverleners: de rechten en plichten. Die regels zorgen ervoor dat we u goed kunnen informeren en veilig behandelen. Rechten en plichten zijn vaak gebaseerd op wettelijke richtlijnen. Wij hebben de regels voor u beschreven in de folder Rechten en plichten.

Klantbeloften

Isala vindt het belangrijk dat u de zorg krijgt waar u recht op heeft. Kwalitatief goede zorg, die bijdraagt aan uw herstel en kwaliteit van leven. Maar het gaat niet alleen om medische zorg. Het gaat ook om korte wachttijden, goede voorlichting en spreekuren die niet uitlopen. Wij willen u graag beloven dat wij goede zorg en service leveren. Daarom hebben Isala's Cliëntenraad en de Raad van Bestuur samen klantbeloften opgesteld:

  • Verwijzing: Bij verwijzing door uw huisarts naar de medisch specialist heeft u binnen 4 weken uw eerste afspraak op de polikliniek.
  • Polikliniekbezoek: In de wachtkamer op de polikliniek wacht u hooguit 15 minuten. Als het toch langer duurt, laten wij u weten waarom.
  • Behandeling: Van uw arts krijgt u in begrijpelijke taal, mondeling en schriftelijk uitleg over uw aandoening, uw behandeling, risico's of gevolgen daarvan en mogelijke alternatieven.
  • Behandeling: U heeft één arts als hoofdbehandelaar. Hij houdt het overzicht op uw behandeling en is het vaste aanspreekpunt voor u en uw naasten.
  • Ontslag: Wij voeren een ontslaggesprek met u en zorgen ervoor dat u goed voorbereid en geïnformeerd naar huis gaat.

Ervaringen