Voor het maken van afspraken wordt door de meeste poliklinieken van Isala Zwolle gebruik gemaakt van het Cliënten Contact Centrum (CCI).
In oktober/november start een pilot bij de poliklinieken Plastische chirurgie, KNO en chirurgie van Isala Diaconessenhuis Meppel/Steenwijk om dit proces ook voor deze poliklinieken te optimaliseren. Hiermee willen we de bereikbaarheid van de poliklinieken verbeteren en de capaciteiten beter benutten. Voor de patiënt ontstaat er een eenduidig proces rondom het maken van afspraken, waarbij de patiënt de regie houdt.
Wat verandert er voor u als verwijzer?
Voor u als verwijzer verandert er ook iets. In de huidige situatie ontvangt de patiënt, op basis van uw verwijzing, informatie over de afspraak bij Isala via een brief of een telefoontje van Isala.
Met ingang van 9 oktober start de polikliniek Plastische chirurgie van Isala Diaconessenhuis Meppel/Steenwijk met de nieuwe werkwijze, gevolgd door de polikliniek KNO en in de loop van november door de polikliniek Chirurgie. Dit houdt in dat de patiënt na een verwijzing van u, zelf de tweede werkdag na de verwijzing met het CCI van Isala belt voor het maken van een afspraak.
Patiëntbrief uit ZorgDomein
Het is daarom belangrijk dat u bij een verwijzing altijd het patiëntbericht uit ZorgDomein meegeeft of e-mailt aan de patiënt. Voor elk type afspraak en elke poli wordt de informatie automatisch in het patiëntbericht geladen.
De polikliniek Neurologie van Isala Diaconessenhuis Meppel/Steenwijk zal in de loop het jaar ook aansluiten bij deze pilot. We houden u uiteraard op de hoogte.
Heeft u vragen? Neemt u gerust contact op met ons op.