Contact
  1. Check je gegevens in MijnIsala
Punt Coronavirus (COVID-19) Bent u patiënt, begeleider of bezoeker? Hier vindt u belangrijke informatie over uw bezoek aan Isala.

Je doet je bankzaken online en voor een vakantie ga je niet meer naar een reisbureau. Maar vanmorgen lag er weer een brief van Isala op je deurmat waarin staat dat je over twee weken een afspraak hebt. Net op de die dag dat je niet kunt. Roelina Vis, manager zorgondersteuning: ‘In de zorg is het nog niet altijd gebruikelijk om dingen digitaal te regelen. Dat gaat veranderen.’

Roelina Vis

We werken ernaartoe’, vervolgt Roelina, ‘dat patiënten eenvoudige afspraken, zoals een afspraak met hun arts of verpleegkundige, zoveel mogelijk zelf in kunnen plannen in MijnIsala. Dat is nu al mogelijk voor het prikken van bloed en wordt dit jaar gefaseerd uitgebreid voor andere poliklinieken.’

MijnIsala is het digitale patiëntenportaal van Isala. Op dit moment kun je delen van je medisch dossier bekijken, maar bijvoorbeeld ook zelf je persoonlijke gegevens wijzigen. Roelina: ‘Wij gaan de functionaliteiten van MijnIsala dus uitbreiden. Het is de bedoeling dat je straks zelf je poliafspraak in kunt plannen. Voor jezelf of voor iemand die je mantelzorg geeft. Daarnaast wordt het mogelijk om vragenlijsten klaar te zetten voor patiënten. Deze kunnen zij thuis invullen ter voorbereiding op hun afspraak. Tot slot gaan wij patiëntenfolders toevoegen aan MijnIsala. Zodat je meteen in MijnIsala de folder ziet die voor jouw behandeling belangrijk is. Kortom, wij gaan het patiënten makkelijker maken.’

Regie

Isala breidt de mogelijkheden van MijnIsala uit, zodat patiënten meer zelf de regie kunnen pakken. Roelina: ‘Het betekent overigens niet dat je niet meer met Isala kunt bellen. Dat blijft gewoon mogelijk. Maar wij denken wel dat wij veel meer zaken digitaal kunnen regelen. Wat dat betreft heeft de coronapandemie daar ook in geholpen. Digitaal contact werd normaler en door de coronacheck app werd het gebruik van DigiD voor veel mensen eveneens makkelijker.’

Toestemming

Voordat Isala MijnIsala verder kan uitbreiden, is het belangrijk dat alle gegevens kloppen. Roelina: ‘Daarom vragen wij iedereen: log een keer in bij MijnIsala en check je gegevens. Klopt je e-mailadres en/of mobiele nummer? Klopt je adres en de naam van je huisarts? Ook kun je in MijnIsala andere zorgverleners toestemming geven om in je dossier te kijken. Wij vragen je om daar eveneens over na te denken.’

Meteen aan de slag? Dat kan!