Op woensdag 15 november start bij Isala een patiëntcampagne waarin patiënten wordt gevraagd om hun (digitale) contactvoorkeur, e-mailadres, telefoonnummer en toestemming te controleren en registreren.

MijnIsala
Patiënten krijgen de mogelijkheid om via het portaal MijnIsala hun gegevens en voorkeuren bij te werken en aan te passen. Hierdoor kunnen zij in de toekomst gebruik maken van diverse digitale functionaliteiten, zoals het online maken van afspraken en het digitaal ontvangen van afspraakbevestigingen.
Wanneer patiënten toestemming verlenen voor bijvoorbeeld het delen van hun gegevens met andere zorgverleners, zal dit de uitwisseling van informatie in de zorgketen bevorderen en administratieve lasten van zorgverleners verminderen.
Campagne
Er wordt via diverse communicatiemiddelen aandacht gevraagd voor de patiëntcampagne, waaronder sociale media en lokale huis-aan-huis bladen. Wij hebben een voorbeeld van de flyer toegevoegd waarin een QR-code is opgenomen die naar de toekomstige website verwijst. Daarnaast worden er tijdelijke informatiepunten ingericht op de locaties in Zwolle en Meppel waar patiënten terecht kunnen voor vragen of hulp bij de registratie.
Ook uw patiënten kunnen met deze campagne in aanraking komen. Bij vragen kunnen zij terecht op de campagnewebsite op isala.nl waar tevens een animatievideo meer informatie geeft. Tevens worden zij via de website doorverwezen naar andere informatiebronnen en zijn zij van harte welkom bij onze informatiepunten.
Voor meer informatie of vragen van zorgverleners staat het campagneteam graag tot uw beschikking via patientcampagne@isala.nl
Bedankt voor de medewerking.