Contact
  1. 8691-Thuismeten app

In deze folder leest u alle informatie over de Thuismeten app. 

De Thuismeten app is een eenvoudige en veilige app. Met deze gratis app kunt u metingen versturen en/of vragen beantwoorden. In Isala is het voor sommige aandoeningen mogelijk u te begeleiden zonder dat u regelmatig naar het ziekenhuis komt. Als u voor de Thuismeten app in aanmerking komt, bespreekt de zorgverlener dit met u.

Hoe installeer ik de Thuismeten app?

Om gebruik te kunnen maken van de Thuismeten app, heeft u een smartphone of tablet nodig. U moet de Thuismeten app van het bedrijf Luscii downloaden op uw smartphone of tablet. Hieronder staat stap voor stap hoe u dat doet.

  • U ontvangt een e-mail van Luscii over de Thuismeten app op het e-mailadres dat u heeft doorgegeven. U kunt de Thuismeten app dan installeren.
  • Als u de mail niet direct ziet, kijk dan bij de spam of ongewenst e-mail.
  • U downloadt de Thuismeten app op uw telefoon of tablet via de App Store (iOS) of via de Play Store (Android).
  • Om de registratie helemaal af te maken, ontvangt u per mail een controle code. Vul deze code binnen 15 minuten in, anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren.
  • Heeft u problemen met het installeren van de Thuismeten app? Maak dan gebruik van de helpdesk van Luscii. U kunt bellen met (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 uur tot 17.00 uur) of stuur een e-mail naar: support@luscii.com. Of ga naar de online hulppagina www.luscii.com/hulp.

Meerdere programma's in de Thuismeten app?

Als u de Thuismeten app al gebruikt voor een andere aandoening, kunt u het nieuwe programma in dezelfde app toevoegen. Dit doet u als volgt:

  • Open de Thuismeten app.
  • Klik op instellingen rechtsboven in de app.
  • Klik op ‘Nog een account toevoegen’.
  • Voer uw gebruikersnaam in. Let op: uw gebruikersnaam vindt u in de door u ontvangen e-mail met het onderwerp ‘Aan de slag met thuismeten’.
  • Vul de code in die u ontvangt op uw e-mailadres.

Hoe werkt de Thuismeten app?

Heeft u de Thuismeten app geïnstalleerd? Bekijk dan de video 'Hoe werkt Thuismeten' van Luscii. Hierin leggen we uit hoe de Thuismeten app werkt.

De belangrijkste onderdelen van de Thuismeten app:

Acties

  • Een thuismeting noemen we een actie. Alle acties die u vandaag moet doen, vindt u in het beginscherm van de app. Dit zijn bijvoorbeeld de vragen die u moet invullen.
  • Wilt u een actie starten? Klik dan op de actie.
  • Heeft u een actie verstuurd? Dan verschijnt er een blauw vinkje naast de actie.
  • In de rechterbovenhoek van uw scherm vindt u een lijst-/kalendersymbool (naast de profielknop). Als u hierop klikt, zijn alle acties die nog gaat doen, te zien.
Herinnering
U ontvangt een herinnering als het tijd is om metingen te doen in de Thuismeten app.

Zelfzorg

  • Belangrijke momenten: bijvoorbeeld een datum van een behandeling of gesprek. Belangrijk is dat u de juiste datum van belangrijke momenten invult en eventueel aanpast bij wijzigingen. Bijvoorbeeld een gesprek met zorgverlener of een operatiedatum. Vanuit deze informatie worden de verschillende vragen aan u aangeboden.
  • Contact: de mogelijkheid om contact op te nemen met uw zorgverlener via BeterDichtbij.
  • Lessen: bijvoorbeeld lessen over omgaan met uw ziekte
  • Metingen: twijfelt u zelf? U kunt ook altijd zelf een extra vragenlijst invullen in de Thuismeten app
  • Informatie die u (nogmaals) kunt bekijken.
Let op: Voor spoed (medisch) belt u met de afdeling waar u onder behandeling bent.

Metingen

U kunt uw metingen en antwoorden in een overzicht (lijst of grafiek) terugzien. Zo kunt u zelf ook bijhouden hoe het met uw gezondheid gaat.

Berichten

Hier staan alle berichten die u krijgt na het invullen van een meting of vraag. Deze berichten hebben belangrijke informatie, adviezen of tips.

Het koppelen van uw bloeddrukmeter aan de Thuismeten app

Het koppelen van apparaten aan de Thuismeten app

Het is mogelijk een aantal apparaten of apps te koppelen via Bluetooth aan de Thuismeten app. Bijvoorbeeld uw bloeddrukmeter, Google Fit of Apple Health. Wilt u meer informatie over het koppelen van een bloeddrukmeter aan de Thuismeten app? Kijk dan in de folder 'Het koppelen van uw bloeddrukmeter'

Wat moet ik doen bij (technische) problemen?

Problemen met de Thuismeten app?

Heeft u (technische) problemen met de Thuismeten app? Maak dan gebruik van de helpdesk van Luscii. U kunt bellen met (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 uur tot 17.00 uur) of stuur een e-mail naar: support@luscii.com. Of ga naar de online hulppagina www.luscii.com/hulp.

Problemen met tablet of smartphone?

Heeft u problemen met uw eigen apparaat (iPad, tablet, smartphone) en u kunt geen meting invullen? Neem dan contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent.

Laatst gewijzigd 23 juli 2024 / 8691