Contact
Kopbeeld

Wat kunt u met MijnIsala?

  1. Wat kunt u met MijnIsala?

Als patiënt van Isala heeft u in MijnIsala toegang tot:

Mijn gegevens

Gaat u verhuizen of heeft u een nieuwe huisarts of apotheek? Via MijnIsala wijzigt u eenvoudig uw gegevens. U hoeft dat dan niet meer bij de aanmeldzuil te doen.

Het is belangrijk dat in uw medisch dossier de goede persoonlijke gegevens staan. In MijnIsala kunt u ze aanpassen of aanvullen, bijvoorbeeld uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer. Wij kunnen u dan gerichte informatie over uw zorg sturen.

Afspraken

  • Afspraken inzien: uw afspraken, opnames en operaties worden in MijnIsala getoond. Wilt u een afspraak wijzigen of afzeggen? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent.
  • Afspraak maken: bent u door uw huisarts verwezen naar Isala of heeft u een vervolgafspraak? Dan kunt u voor een aantal specialismen zelf de afspraak maken in MijnIsala. In het patiëntbericht dat u van uw huisarts meekrijgt, staat duidelijk vermeld of u de afspraak via MijnIsala kunt maken. U kunt natuurlijk ook altijd bellen met de polikliniek voor het maken van een afspraak.

Dossier

Na uw bezoek aan het ziekenhuis kunt u delen van uw medisch dossier inzien. Hierin vindt u onder andere de brieven van de medisch specialist aan uw huisarts en de gestelde diagnose.

U ziet ook de uitslagen van bijvoorbeeld het Laboratorium (na een bloed- of urine-onderzoek) of Radiologie (zoals het verslag van de röntgenfoto of echo; u ziet geen foto’s).

Sommige gegevens uit uw dossier zijn pas na een aantal dagen inzichtelijk. Het is ook mogelijk dat gegevens pas zijn in te zien na het gesprek met uw arts.

Medicatie

In MijnIsala treft u een overzicht van medicijnen aan, die bij ons bekend zijn. Dat betreft uw thuismedicatie en de medicatie die u tijdens uw behandeling in Isala krijgt.

Staan in het overzicht geen medicijnen, dan is er bij uw eigen apotheek geen medicijngebruik voor u bekend of hebt u (nog) geen toestemming gegeven voor het opvragen van uw lijst met medicijnen. U kunt uw toestemming geven op de website ikgeeftoestemming.nl  of dit doorgeven aan uw apotheek. Als u medicijnen van meerdere apotheken ontvangt, dan moet u per apotheek toestemming geven.

Als de specialist van Isala u medicijnen voorschrijft, stuurt hij of zij het recept digitaal naar de apotheek. Tijdens de afspraak geeft u aan of u de medicijnen wilt ophalen bij uw eigen apotheek of bij de Isala apotheek. U krijgt geen papieren recept meer mee. In MijnIsala onder het kopje 'Medicatie' ziet u welke medicijnen zijn voorgeschreven.

Vragenlijsten

Soms vragen wij u een digitale vragenlijst in te vullen ter voorbereiding op uw afspraak. De vragenlijst wordt dan door uw behandelaar klaargezet in MijnIsala. De ingevulde vragenlijst bespreekt hij of zij met u tijdens de volgende afspraak.

Lukt het u niet om de vragenlijst thuis online in te vullen, meldt dat dan bij uw bezoek. U krijgt van de polikliniek een cijfercode, waarmee u de vragenlijst op een computer in het ziekenhuis kunt invullen. Er zijn vrijwilligers om u te helpen.

E-consult

Voor een aantal specialismen* is het mogelijk om in MijnIsala een e-consult te starten. U stelt dan via een beveiligde e-mail een medische vraag aan uw behandelaar, zonder dat u daarvoor hoeft te bellen of naar Isala te komen. U krijgt binnen vijf werkdagen antwoord van de polikliniek. Het e-consult is niet geschikt voor spoed. Bel bij spoed altijd naar de polikliniek.

* Op dit moment is een e-consult alleen nog mogelijk bij: Longgeneeskunde.

Patiëntenvoorlichting

Uw zorgverlener bij Isala licht de onderzoeken en behandelingen die u ondergaat, mondeling toe. Vaak is het prettig om die informatie rustig na te kunnen lezen of ter voorbereiding op de volgende afspraak. In MijnIsala vindt u digitale folders en filmpjes die van toepassing zijn op uw behandeling.

Filmpje

In onderstaand filmpje leggen we u uit wat MijnIsala is.

Voor specifieke vragen aan een afdeling, ga naar de contactpagina. U kunt ook kijken bij de meestgestelde vragen.