Contact
  1. Veelgestelde vragen inzage medisch dossier patiënten Isala: zorgverlenersportaal

Sinds 2 november 2018 kunnen externe zorgverleners via het zorgverlenersportaal gegevens uit het medisch dossier van patiënten zien. Hierin staan ook de laatste diagnostiekuitslagen.

De veelgestelde vragen en antwoorden:

o “Ik krijg geen inlogscherm als ik via https://zorgverleners.isala.nl naar het zorgverlenersportaal ga.” Antwoord: gebruik de browser Internet Explorer 11 (anders werkt Java niet).
o “Ik krijg na het invoeren van mijn UZI-pincode een foutmelding.” Oplossing: mogelijk hebben wij niet het goede UZI-nummer (niet het pasnummer) van u. Geef eventuele correcties door via dit formulier.
o “Ik kan niet bij de gegevens van een patiënt.” De gegevens in het zorgverlenersportaal zijn alleen zichtbaar als de patiënt middels opt-in toestemming heeft gegeven aan Isala om zijn of haar gegevens inzichtelijk te maken voor andere zorgverleners. Patiënten kunnen toestemming geven via:
o MijnIsala.nl, waar patiënten digitaal toestemming kunnen geven via hun persoonlijke patiëntenportaal.
o Isala vraagt patiënten in de polikliniek en kliniek om toestemming.
o Er zijn toestemmingskaartjes die huisartsen en verpleeghuizen aan hun patiënten mee kunnen geven (te verkrijgen door n.m.h.van.vliet@isala.nl te mailen).