Contact
  1. 8363-Beroerte - Hersenbloeding (PID): H1 Inhoudsopgave en inleiding
Punt Coronavirus (COVID-19) Bent u patiënt, begeleider of bezoeker? Hier vindt u belangrijke informatie over uw bezoek aan Isala.

Patiënten Informatie Dossier

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1: Inhoudsopgave en inleiding

  • Inleiding
  • Gebruik van het PID
  • Contact

Hoofdstuk 2: Opname in het ziekenhuis

  • Opname SEH

Hoofdstuk 3: Een beroerte: hersenbloeding

  • Wat is een hersenbloeding?
  • Symptomen
  • Behandeling

Hoofdstuk 4: Verblijf op de BCU en verpleegafdeling Neurologie

  • Braincare unit
  • Onderzoeken
  • Revalidatieteam

Hoofdstuk 5: Ontslag en nazorg

  • Thuis herstellen
  • Opname in het revalidatiecentrum
  • Nazorg door de wijkverpleegkundige thuis
  • Leefstijladviezen

Hoofdstuk 6: Aanvullende informatie

Patiënt informatie Dossier

Een beroerte is een verzamelnaam voor een herseninfarct of een hersenbloeding. De medische naam is een Cerebro Vasculair Accident (CVA). Er gaat iets mis in de hersenen met een bloedvat.

Een beroerte kan zowel lichamelijk als geestelijk grote gevolgen hebben. Zowel voor uzelf als voor uw omgeving. Alle betrokken zorgverleners willen u en uw familie zo goed mogelijk uitleg geven over uw aandoening, de onderzoeken en de behandelingen. Al die informatie is teveel om te onthouden. Daarom bieden wij u dit Patiënten Informatie Dossier (PID) aan.

Dit dossier is uw eigendom. In dit PID kunt u alle informatie over onderzoeken en behandelingen rustig nalezen. In het PID zit voor een deel standaardinformatie. Deze informatie vullen wij, tijdens uw opname, aan met informatie die voor u en uw naasten belangrijk is.

Gebruik van het PID:

  • Het PID is uw persoonlijke informatiedossier. Heeft u hier nog vragen over, dan kunt u bij ons terecht.
  • Neem uw PID bij ieder bezoek aan het ziekenhuis mee.
  • In uw PID kunt u zelf aantekeningen maken. Of bijvoorbeeld uw vragen opschrijven voor artsen, verpleegkundigen of therapeuten.

Contact

Aan het begin van uw opname vragen wij u wie uw contactpersoon wordt. Hiermee bedoelen wij iemand in uw naaste omgeving die bepaalde zaken voor u regelt. Bijvoorbeeld: Wie komt er op bezoek? Wie doet de was? Maar ook iemand die keuzes kan maken als u dat als patiënt zelf niet kunt. Ook kunnen wij deze contactpersoon bellen als er iets met u aan de hand is.

Wij verstrekken alleen informatie over u aan de door u opgegeven contactpersoon. De contactpersoon kan eventueel informatie doorgeven aan andere familieleden of naasten. De contactpersoon kan ons altijd telefonisch bereiken, bij voorkeur vóór 7.00 uur of na 10.30 uur. 

Voor vragen kunt u ons telefonisch bereiken:

Zwolle
verpleegafdeling Neurologie
(038) 424 14 20

Meppel
afdeling B5
(0522) 23 31 20 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur)

25 februari 2021 / 8363 / P