U heeft de ziekte van Parkinson. En bent daarvoor onder behandeling bij de polikliniek Neurologie. Met u is besproken dat u gebruik gaat maken van zorg dichtbij. Hiervoor gebruikt u de Thuismeten app. In deze folder leest u wat zorg dichtbij is en hoe de Thuismeten app werkt.
Met Zorg dichtbij stuurt u gegevens over uw gezondheid aan ons door. Dit kan een meting van een fysieke (lichamelijke) waarde zijn, zoals uw gewicht. Maar ook een vragenlijst over hoe u zich voelt. Met de gegevens over uw gezondheid geeft uw zorgverlener u advies op afstand. Zorg dichtbij is een hulpmiddel bij de behandeling. Zorg dichtbij is een extra manier om zelf uw gezondheid in de gaten te houden. U begrijpt uw ziekte dan beter. U weet wanneer het wel of niet goed met u gaat en wat u zelf kunt doen.
Door het gebruiken van Zorg dichtbij krijgen de zorgverleners meer informatie over uw gezondheid en kunnen ze, zo nodig, reageren op veranderingen. Daarmee kunnen we bijvoorbeeld voorkomen dat u onverwacht opgenomen moet worden in het ziekenhuis of onnodig pijn heeft. Maar u kunt ook via de app zelf contact opnemen met uw zorgverlener als u bijvoorbeeld vragen heeft over bijwerkingen van een behandeling of andere medische klachten.
Lees ook onze folder ‘Zorg dichtbij met apps’.
In de Thuismeten app vindt u informatie die u kan helpen bij vragen die thuis ontstaan. Maar u kunt ook gegevens met ons delen. Zo kunnen wij u gericht helpen vanuit het ziekenhuis. U kunt op een eenvoudige en veilige manier informatie delen met uw zorgverlener en andersom.
In onze folder ‘Thuismeten app’ leest u hoe u de app installeert en hoe de app werkt. Ook leest u wat u kunt doen bij technische problemen met de app of met uw smartphone/tablet.
Wij vragen regelmatig hoe het met u gaat via de app:
Voorafgaand aan uw afspraak met de neuroloog of Parkinson verpleegkundige, krijgt u een korte vragenlijst. De vragen gaan over hoe u zich voelt, maar ook over uw medicijnen, bloeddruk en ontlasting (poep). Als wij u vragen een vragenlijst in te vullen, dan staat deze onder ‘Acties’.
Hier vindt u:
Heeft u een vraag? Stel deze dan via ‘Contact met zorgverlener’. Uw zorgverlener neemt dan contact met u op. Wij doen ons best binnen 3 werkdagen te reageren.
Wij vragen u regelmatig om enkele korte vragen in te vullen via de app. Bijvoorbeeld over hoe het gaat met uw vermoeidheid. Of hoe het gaat met het leren omgaan met de gevolgen van Parkinson of Parkinsonisme. Uw antwoorden gebruiken wij om u te helpen. Soms krijgt u bijvoorbeeld een tip om iets te lezen in de app.
Onder metingen kunt u ook uw eigen ingestuurde metingen terugvinden. Uw zorgverlener kan uw metingen zien, zodra u ze heeft verstuurd.
Wij vragen u of u een afspraak in het ziekenhuis wilt of een telefonische afspraak. Deze afspraken vindt u onder ‘Belangrijke momenten’.
Uw zorgverlener kan ook contact met u opnemen. Bijvoorbeeld voor aanvullende vragen of een extra vragenlijst. Vaak neemt uw zorgverlener dan contact met u op via beeldbellen of telefonisch. Maar uw zorgverlener kan u ook een bericht sturen. Dat bericht ziet u dan onder ‘Berichten’.
Heeft u problemen met de Thuismeten app? Neem dan contact op met de helpdesk van Luscii. Bel (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 uur tot 17.00 uur) of mail naar: support@luscii.com. Meer informatie vindt u ook op www.luscii.com/hulp.
Heeft u problemen met uw apparaat (iPad, tablet of smartphone) en kunt u geen meting invullen? Laat ons dan weten dat u geen vragenlijst of meting kunt invullen. Bel het secretariaat van de afdeling Neurologie via 088 624 24 58 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 - 16.30 uur).
Heeft u vragen, bel dan met
088 624 24 58 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur)