Contact
  1. Boodschap Doorzetters bedankt! campagne slaat aan
Punt Coronavirus (COVID-19) Bent u patiënt, begeleider of bezoeker? Hier vindt u belangrijke informatie over uw bezoek aan Isala.

Isala is begin dit jaar gestart met de Dóórzetters bedankt! campagne. Hiermee bedankt Isala mensen dat ze zich al zo lang aan de coronamaatregelen houden. De campagne slaat aan, blijkt uit onderzoek van het klantenpanel. De boodschap komt over en het helpt mensen nog even vol te houden. ‘Het bracht een glimlach op mijn gezicht.’

Dóórzetters bedankt!

In de campagne Dóórzetters bedankt!, uiten medewerkers van Isala hun waardering voor alle doorzetters en volhouders in de samenleving. Minder mensen met corona, betekent ook minder ziekenhuisopnamen. De campagne is breed uitgezet, met berichten op social media, in de krant en met borden langs de weg.

Bereik en deelname

Aan het onderzoek namen 805 mensen deel. De campagne is goed bekend, 61% van de mensen is bekend met de campagne. De meeste mensen hebben de campagne online voorbij zien komen, veelal via social media 44% (facebook/instagram) of op websites (41%). Maar ook de krant scoort goed op de derde plek met 34%. In de fysieke ruimte kent 28% het van wachtruimtes en 8% zag de borden langs de weg. Youtube is met slechts 3% het slechts bekeken.

Boodschap en campagne slaan aan

Uit het onderzoek blijkt dat mensen de campagne waarderen. Maar liefst 90% vindt het een (erg) goede campagne. 3% heeft er niets mee, de rest is neutraal. De boodschap dat wij vanuit de zorg de mensen thuis willen bedanken voor het blijven houden aan de maatregelen komt bij 87% over. Het helpt de meeste mensen (70%) bovendien ook om nog even vol te houden, hoe moeilijk dat ook is. 18% twijfelt hierover en voor 13% helpt het niets.

Kritische geluiden

Enkele kritische geluiden zijn er ook, als gevraagd wordt naar opmerkingen over de campagne. Sommigen vinden de campagne zonde van het geld (‘steek dit in de zorg’), of vinden dit meer een taak van de overheid. Een ander voelt zich niet aangesproken (‘Ik ben geen doorzetter, want ik heb geen keus en moet het ondergaan’). Of de boodschap had juist scherper, harder gemogen (‘laat ernstige beelden zien met de tekst: houd je gewoon aan de maatregelen!’). Maar het merendeel is louter positief. ‘Wij moeten volhouden voor jullie’, ‘Jullie zijn de echte doorzetters’, ‘Wij houden het nog wel vol, hopelijk jullie ook’, ‘Het bracht een glimlach op mijn gezicht’.

Isala klantenpanel

Ook lid worden van het klantenpanel en meedenken over ontwikkelingen binnen Isala? Meld je aan!

Gerelateerd nieuws