Parkinson (zorg dichtbij) Parkinson (zorg dichtbij)
- Isala
- Patiëntenfolders
- 8640 Parkinson (zorg dichtbij)
U heeft de ziekte van Parkinson. En bent daarvoor onder behandeling bij de polikliniek Neurologie. Met u is besproken dat u gebruik gaat maken van zorg dichtbij. Hiervoor gebruikt u de Thuismeten app. In deze folder leest u wat zorg dichtbij is en hoe de Thuismeten app werkt.
Wat is zorg dichtbij?
U heeft een gesprek gehad met de neuroloog, Parkinson verpleegkundige of verpleegkundig specialist. Misschien heeft u hierna nog vragen of heeft u klachten door uw ziekte. De Thuismeten app kan soms al antwoord geven op uw vragen. Maar u ook adviseren over wat u bijvoorbeeld kunt doen bij klachten. Bovendien begeleidt uw zorgverlener u via de app vanuit het ziekenhuis. U hoeft dus niet naar Isala te komen. Dat noemen wij zorg dichtbij.
Wat is de Thuismeten app?
In de Thuismeten app vindt u informatie die u kan helpen bij vragen die thuis ontstaan. Maar u kunt ook gegevens met ons delen. Zo kunnen wij u gericht helpen vanuit het ziekenhuis. U kunt op een eenvoudige en veilige manier informatie delen met uw zorgverlener en andersom.
Wat zijn de voordelen van de Thuismeten app?
- Met de Thuismeten app stuurt u gegevens over uw gezondheid aan ons door. Wij kunnen u dan gericht informatie of hulp geven. U krijgt daardoor zelf meer inzicht in uw gezondheid. Dat helpt bij uw dagelijkse activiteiten en verbetert uw kwaliteit van leven.
- In de app vindt u informatie in de vorm van tekst en filmpjes. De informatie gaat over bijvoorbeeld leefstijl of wat u kunt doen om (lichamelijke) klachten te verminderen.
- Maar u kunt ook adviezen vinden over het omgaan met onzichtbare gevolgen. Zoals somberheid, angst en hallucinaties.
- De Thuismeten app helpt dus bij het aanbieden van zorg die zoveel mogelijk past bij uw wensen. Wij vinden het belangrijk dat u zelf kunt beslissen over welke zorg het beste bij u past.
Hoe installeert u de Thuismeten app?
Uw zorgverlener meldt u eerst aan voor zorg dichtbij. Om de Thuismeten app te kunnen gebruiken, heeft u een smartphone of tablet nodig. Vervolgens kunt u de Thuismeten app (van het bedrijf Luscii) op uw smartphone of tablet downloaden:
- U ontvangt een e-mail van Luscii over de Thuismeten app op het e-mailadres dat u heeft doorgegeven.
- Installeer de Thuismeten app. Belangrijk is dat u deze mail in het ziekenhuis kunt lezen, zodat wij u in Isala uitleg kunnen geven over de Thuismeten app.
- Ziet u de mail niet direct? Kijk dan bij de spam of ongewenste e-mail.
- Download de Thuismeten app op uw telefoon of tablet via de App Store of via de Play Store.
- Om de registratie af te maken, ontvangt u per mail een code. Vul deze code binnen 15 minuten in. Doet u dat niet, dan is de code niet meer geldig. U moet zich dan opnieuw registreren.
- Heeft u problemen met installeren van de Thuismeten app? Neem dan contact op met de helpdesk van Luscii. Bel (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 uur tot 17.00 uur) of mail naar: support@luscii.com. Meer informatie vindt u ook op de hulppagina www.luscii.com/hulp.
Hoe werkt de Thuismeten app?
Heeft u de Thuismeten app geïnstalleerd? Bekijk dan de video 'Hoe werkt Thuismeten' van Luscii. In de video leggen wij uit hoe het werkt.
Vragenlijsten
Wij vragen regelmatig hoe het met u gaat via de app:
Acties
Voorafgaand aan uw afspraak met de neuroloog of Parkinson verpleegkundige, krijgt u een korte vragenlijst. De vragen gaan over hoe u zich voelt, maar ook over uw medicijnen, bloeddruk en ontlasting (poep). Als wij u vragen een vragenlijst in te vullen, dan staat deze onder ‘Acties’.
Zelfzorg
Hier vindt u:
- Contact met uw zorgverlener
- Lessen: hoe werkt de Thuismeten app?
- Informatie (over Parkinson en Parkinsonisme)
- Metingen
- Belangrijke momenten: uw afspraak met de neuroloog of Parkinson verpleegkundige
Contact met uw zorgverlener
Heeft u een vraag? Stel deze dan via ‘Contact met zorgverlener’. Uw zorgverlener neemt dan contact met u op. Wij doen ons best binnen 3 werkdagen te reageren.
Metingen
Wij vragen u regelmatig om enkele korte vragen in te vullen via de app. Bijvoorbeeld over hoe het gaat met uw vermoeidheid. Of hoe het gaat met het leren omgaan met de gevolgen van Parkinson of Parkinsonisme. Uw antwoorden gebruiken wij om u te helpen. Soms krijgt u bijvoorbeeld een tip om iets te lezen in de app.
Onder metingen kunt u ook uw eigen ingestuurde metingen terugvinden. Uw zorgverlener kan uw metingen zien, zodra u ze heeft verstuurd.
Belangrijke momenten
Wij vragen u of u een afspraak in het ziekenhuis wilt of een telefonische afspraak. Deze afspraken vindt u onder ‘Belangrijke momenten’.
Berichten
Uw zorgverlener kan ook contact met u opnemen. Bijvoorbeeld voor aanvullende vragen of een extra vragenlijst. Vaak neemt uw zorgverlener dan contact met u op via beeldbellen of telefonisch. Maar uw zorgverlener kan u ook een bericht sturen. Dat bericht ziet u dan onder ‘Berichten’.
Wat kunt u doen bij technische problemen?
Problemen met de Thuismeten app
Heeft u problemen met de Thuismeten app? Neem dan contact op met de helpdesk van Luscii. Bel (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 uur tot 17.00 uur) of mail naar: support@luscii.com. Meer informatie vindt u ook op www.luscii.com/hulp.
Problemen met tablet of smartphone
Heeft u problemen met uw apparaat (iPad, tablet of smartphone) en kunt u geen meting invullen? Laat ons dan weten dat u geen vragenlijst of meting kunt invullen. Bel het secretariaat van de afdeling Neurologie via 088 624 24 58 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8.30 - 16.30 uur).
Contact
Heeft u vragen, bel dan met
afdeling Neurologie
088 624 24 58 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur)