Contact
  1. Digitale gastvrijheid met MijnIsala en BeterDichtbij onderzocht

Het aantal digitale contacten en toepassingen in de zorg neemt toe. Ook hierin wil Isala gastvrij en toegankelijk voor iedereen zijn. Over het algemeen zijn de patiënten tevreden over de digitale gastvrijheid van Isala, blijkt uit onderzoek van het Isala klantenpanel. Al zijn er ook verbeteringen.

Persoon achter laptop


Voor dit onderzoek naar digitale gastvrijheid zijn twee toepassingen bekeken: het patiëntenportaal MijnIsala en de app BeterDichtbij. MijnIsala is een website waarin patiënten delen van hun medisch dossier kunnen inzien. BeterDichtbij is een applicatie die Isala gebruikt bijvoorbeeld om te beeldbellen of chatten met patiënten. Aan het onderzoek namen 645 mensen deel.

MijnIsala

De meeste respondenten (87%) zijn tevreden over het gebruik van MijnIsala. Maar 4% van de respondenten is niet tevreden over het gebruik van MijnIsala. Verbeterpunten hiervoor zijn dat het overzichtelijker kan, er eerder uitslagen moeten worden getoond of de informatie niet compleet is.

BeterDichtbij

Met BeterDichtbij is minder ervaring mee onder de respondenten dan met MijnIsala. 58% van de respondenten is tevreden over het gebruik van BeterDichtbij. 26% van de respondenten is minder tevreden over het gebruik van BeterDichtbij. Zij geven aan last te hebben van wegvallende verbinding, er geen scans kunnen worden getoond tijdens het gesprek en dat het handiger is om op een laptop te beeldbellen.

Isala wil de zorg continu verbeteren. Naar verwachting zal het gebruik van digitale middelen in de toekomst alleen maar toenemen, met innovatie toepassingen om de zorg dichterbij huis en de patiënt te brengen. De bevindingen uit het onderzoek dragen bij om de digitale gastvrijheid te verbeteren.

Word lid van het klantenpanel

Ook meedenken over ontwikkelingen binnen Isala? Word lid van het Isala klantenpanel.

Gerelateerd nieuws