Contact
  1. 8411-Hartrevalidatie op afstand
Punt Coronavirus (COVID-19) Bent u patiënt, begeleider of bezoeker? Hier vindt u belangrijke informatie over uw bezoek aan Isala.

U bent onder behandeling van Isala Harthuis voor hartrevalidatie. Naast de fysieke trainingen gaat u gebruik maken van revalidatie op afstand met de Thuismeten app. U werkt daarmee thuis aan uw conditie hoe en wanneer het u uitkomt en krijgt op afstand begeleiding vanuit Isala Harthuis. In deze folder leest u hoe u dit werkt.

Wat is revalidatie op afstand?

U bent behandeld voor problemen aan uw hart en al gestart met de revalidatie. U volgt een persoonlijk hartrevalidatieprogramma om verder te herstellen. Daarbij gaat het om goed bewegen en gezond eten en drinken. Maar ook om weer vertrouwen te krijgen in uw eigen lichaam. Met het hartrevalidatieprogramma gaat u samen met uw naasten en de zorgprofessionals van Isala Harthuis op zoek naar hoe u op een gezonde manier wilt leven. En wat uw hartproblemen voor u betekenen voor uw dagelijks leven. U heeft daarin zelf een actieve rol, wij helpen u daarbij.

Revalidatie op afstand met de Thuismeten app kan u daarbij helpen. Via de app houdt u bij hoeveel en wanneer u beweegt. Zo krijgt u inzicht in uw beweegpatroon passend bij uw persoonlijke doelen. De ervaring leert dat dit enorm motiveert. En met de Thuismeten app kunnen we u daarbij op afstand coachen omdat u met de app uw beweegpatroon en gegevens over uw gezondheid aan ons doorgeeft. We kunnen u met de app instructies en tips geven. Bijvoorbeeld met korte video’s.

Hoe werkt revalidatie op afstand?

Via de Thuismeten app stuurt u dagelijks uw beweegpatroon door. De app kan ook om andere meetgegevens vragen als dit past bij uw doelen in het hartrevalidatieprogramma.  

Hoe meet ik mijn beweegpatroon?

Door Google Fit of Apple Health te koppelen aan de Thuismeten app krijgt u inzicht in uw beweegpatroon. U kunt ook uw beweegpatroon ook op een andere manier meten (bijvoorbeeld via een stappenteller of fitbit) en handmatig invullen in de Thuis app.

Let op!
Uw gegevens worden niet ‘gecontroleerd’ door de hartrevalidatieverpleegkundige of fysiotherapeut. Ze worden gebruikt om u te coachen in uw hartrevalidatieprogramma.

Starten met revalidatie op afstand

De fysiotherapeut meldt u aan voor revalidatie op afstand. U installeert zelf de Thuismeten app van het bedrijf Luscii op uw iPad, tablet of smartphone. Daarna kunt u starten met revalidatie op afstand aan de hand van het schema dat voor u is klaargezet in de Thuismeten app. De app geeft aan wanneer u uw beweegpatroon moet doorsturen of een vragenlijst moet invullen.  

Hoe installeer ik de Thuismeten app?

  • U ontvangt een e-mail van Luscii over de Thuismeten app op het e-mailadres dat u heeft doorgegeven. U kunt de Thuismeten app dan installeren.
  • Als u de mail niet direct ziet, check dan uw spam of ongewenst e-mail.
  • U downloadt de Thuismeten app op uw telefoon of tablet via de App Store als of via de Play Store.
  • Om de registratie te voltooien, ontvangt u per mail een controle code. Vul deze code binnen 15 minuten in, anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren
  • Heeft u problemen met het installeren van de Thuismeten app? Maak dan gebruik van de helpdesk van Luscii. U kunt contact opnemen met (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8:30 uur tot 17:00 uur) of stuur een email naar: support@luscii.com. Of ga naar de online hulppagina www.luscii.nl/hulp.

Hoe werkt de Thuismeten app?

Heeft u de Thuismeten app geïnstalleerd? Bekijk dan de video ‘Hoe werkt Thuismeten’. Hierin leggen we uit hoe de app werkt. Hieronder leest u uit welke onderdelen de app bestaat en waarvoor u ze kunt gebruiken.

Acties
Op deze plek vindt u de thuismetingen, vragenlijsten of andere gegevens die u die dag moet insturen. Achter iedere actie staat een blauwe knop. Wilt u een actie starten? Klik op de blauwe knop.

Heeft u al een actie ingestuurd? De start knop verandert van blauw naar grijs.

U ontvangt van ons een e-mail en een melding in de app als u die dag een meting moet doen. Vind u de e-mail overbodig? U kunt dit wijzigen in uw instellingen.

Berichten
Uw fysiotherapeut kan u een bericht sturen via de app. U kunt hier niet op reageren. Wel kunt u via de knop ‘contact met zorgverlener’ berichten doorgeven of vragen stellen aan uw fysiotherapeut. Uw fysiotherapeut neemt binnen 2 weken telefonisch contact met u op of via een bericht in de Thuismeten app.

Metingen
Uw zorgverleners in het ziekenhuis kunnen uw metingen zien zodra u ze hebt verstuurd. Al uw ingevoerde metingen kunt u overzichtelijk terugzien in een grafiek. Zo kunt u zelf bijhouden hoe het met uw gezondheid gaat.

Let op!
Neem bij medische klachten contact op met uw huisarts of cardioloog. Bij nood belt u 112!

Wat moet ik doen bij technische problemen?

Problemen met de Thuismeten app?

Heeft u technische problemen met de Thuismeten app? Maak dan gebruik van de helpdesk van Luscii. U kunt contact opnemen met (085) 13 05 851 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag 8:30 uur tot 17:00 uur) of stuur een email naar: support@luscii.com. Of ga naar de online hulppagina www.luscii.nl/hulp.

Contact

Heeft u nog vragen, dan kunt u bellen met Isala Harthuis:  

Zwolle

(038) 424 26 90 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 16:30 uur)

Laatst gewijzigd 26 juli 2021 / 8411