Contact

Patiëntwaardering

  1. Patiëntwaardering

Isala vindt het belangrijk dat u goede zorg krijgt. Om hiervan een goed beeld te krijgen gebruiken wij verschillende manieren. Hier vertellen we wat deze manieren zijn.

1. Vragenlijsten

  • PROMs

Dit is een digitale vragenlijst waarin u aangeeft hoe het nu met u gaat. Hoe ervaart u de kwaliteit van leven nu?

  • PREMs

Dit is een digitale vragenlijst waarin u aangeeft hoe u de zorg heeft ervaren. Dit wordt ook wel patiënttevredenheidsonderzoek genoemd.
Meer info over deze vragenlijsten is hier te vinden.

  • Andere vragenlijsten

Sommige afdelingen doen mee met nog een ander onderzoek. Daarmee kunnen wij ons ziekenhuis vergelijken met een ander ziekenhuis. Dat is bijvoorbeeld zo bij fertiliteit en borstkanker. De verpleegkundige vertelt u hoe u aan dit andere onderzoek mee kunt doen

E-mailadres

Voor het invullen is het belangrijk dat wij uw e-mailadres kunnen gebruiken. U kunt uw e-mailadres zelf toevoegen aan uw gegevens via MijnIsala. Ook kunt u uw e-mailadres opgeven bij een van de meldzuilen of balies bij Isala.

2. Ontslaggesprekken

Misschien bent u opgenomen bij Isala. Bij uw vertrek houdt de verpleegkundige met u een ontslaggesprek. Is uw familie erbij? Dan doet uw familie ook mee aan het gesprek. In dit gesprek kunt u zeggen wat u vond van de zorg en het resultaat van uw behandeling of onderzoek.

3. Spiegelgesprekken

Isala houdt ook spiegelgesprekken. Een spiegelgesprek is een kringgesprek met een aantal (oud)patiënten. Hierbij vraagt een gespreksleider aan deze (oud)patiënten hoe ze de zorgverlening ervaren hebben. De betrokken medisch specialisten en medewerkers van de polikliniek, afdeling en operatiekamer zijn daarbij aanwezig. Zij luisteren en krijgen een spiegel voorgehouden. De resultaten uit dit spiegelgesprek bespreken wij op de afdeling of polikliniek. De (oud)patiënten die meedoen, krijgen na het spiegelgesprek thuis een brief. Daarin staat wat er gedaan wordt met hun suggesties, ideeën en kritiekpunten. U kunt hiervoor gevraagd worden.

4. Klantenpanel

Voor het meedenken met bepaalde ontwikkelingen in het ziekenhuis heeft Isala een klantenpanel. Voorbeelden waar het klantenpanel over heeft meegedacht zijn hier te vinden. Wilt u daaraan meedoen? Meer info is hier te vinden.
Wij vinden uw mening belangrijk en gaan daar zorgvuldig mee om. Uw privacy is beschermd. Isala houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Ervaringen