Contact

Het verhaal van Freddie van ter Beek

  1. Het verhaal van Freddie van ter Beek

‘Ik weet nu beter waar wij het als afdeling ICT voor doen’

‘Met 29 dienstjaren ken ik Isala redelijk goed. Als ICT-er kwam ik eerder regelmatig in het ziekenhuis en hielp ik om problemen met computers op te lossen. Sinds onze afdeling een ICT servicedesk heeft, los ik problemen op via de telefoon en kom ik nauwelijks meer in het ziekenhuis. Natuurlijk weet ik dat bepaalde storingen meer spoed hebben dan de andere. Maar echt een beeld van hoe het er in het ziekenhuis aan toe gaat, had ik niet.’

Freddie van ter Beek Freddie van ter Beek, medewerker ICT-servicedesk

‘Met 29 dienstjaren ken ik Isala redelijk goed. Als ICT-er kwam ik eerder regelmatig in het ziekenhuis en hielp ik om problemen met computers op te lossen. Sinds onze afdeling een ICT-servicedesk heeft, los ik problemen op via de telefoon en kom ik nauwelijks meer in het ziekenhuis. Natuurlijk weet ik dat bepaalde storingen meer spoed hebben dan de andere. Maar echt een beeld van hoe het er in het ziekenhuis aan toe gaat, had ik niet.’

‘Dat veranderde, want opeens moest ik acuut worden opgenomen. In plaats van achter een bureau mijn collega’s helpen met hun ICT-problemen, moest ik zelf geholpen worden. In een ziekenhuis liggen is natuurlijk nooit leuk, maar het positieve was dat ik nu meemaakte wat mijn collega’s allemaal doen in huis en waarvoor ze het allemaal doen. Opeens zat ik er met mijn neus bovenop.’

‘Ik zag hoe de techniek gebruikt wordt om mensen te helpen met hun gezondheidsproblemen. De zogenoemde computer on wheels (Cow’s) die volop gebruikt worden om patiënten de juiste zorg te bieden. Het verpleegkundige oproepsysteem dat ervoor zorgt dat patiënten direct hulp kunnen inroepen. En op de OK ving ik - voordat ik onder narcose ging - nog net wat op van het softwareprogramma Clinical Assistant.’

‘Naast de techniek waren er zo veel mensen die allemaal op hun eigen manier mij hielpen om weer gezond te worden. Dokters die mij duidelijk uitlegden wat er met mij aan de hand was en wat er verder ging gebeuren. En lieve verpleegkundigen die ervoor zorgden dat ik mijn tijd in het ziekenhuis zo comfortabel mogelijk doorbracht en mij de juiste zorg boden. ‘

‘Tijdens mijn opname leerde ik waarvoor wij het allemaal doen. Hoe belangrijk het is, dat een computer, printer of telefoon het gewoon doet. Het zijn allemaal essentiële middelen die de collega’s in de zorg hard nodig hebben. Ik weet nu veel beter waar wij het als ICT voor doen. Door mijn opname ging ik nog gemotiveerder terug naar mijn werk. En met nog meer waardering voor de zorgverleners in het ziekenhuis. Nee, je wilt niet in het ziekenhuis liggen. Maar dit nadeel had absoluut zijn voordeel.’

Tip! Lees meer verhalen van Isala-medewerkers

Vanwege de privacy van onze patiënten anonimiseren wij het verhaal en veranderen wij details. Of wij vragen de patiënt toestemming om het verhaal te gebruiken.

Ervaringen