Isala vindt het belangrijk dat patiënten en bezoekers tevreden zijn. Onze medewerkers willen u zo goed mogelijk behandelen en verzorgen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft. U kunt een klacht melden. In deze folder leest u hoe u dat kunt doen.
Als u een klacht heeft, willen wij graag met u naar een oplossing zoeken. Door het melden van een klacht, kunnen we dat samen doen. Van uw ervaringen kunnen we leren en verbeteren. Zo kunnen we voorkomen dat een zelfde situatie opnieuw gebeurt.
Als u een klacht heeft, dan kunt u die het beste meteen bespreken met de medewerker van Isala. De medewerker kan dan eerst een oplossing zoeken. Misschien hebt u elkaar niet goed begrepen. Dat kunt u eerst met elkaar uitpraten. In de meeste gevallen leidt dit tot een oplossing.
U kunt ook naar de manager van de afdeling vragen. Deze kan ook met u in gesprek gaan.
Wanneer u met de medewerker niet tot een oplossing komt, kunt u de klachtenfunctionaris om hulp vragen. Dat kan ook als u liever niet direct met de medewerker in gesprek gaat.
De klachtenfunctionaris is de medewerker van Isala die u helpt bij de behandeling van een klacht. Deze medewerker kan u op de volgende manieren helpen:
De klachtenfunctionaris houdt daarbij rekening met het volgende:
U kunt uw klacht op verschillende manieren melden bij de afdeling Klachtenopvang:
Vindt u dat het ziekenhuis een fout heeft gemaakt en u daar schade van heeft? En vindt u dat het ziekenhuis volgens de wet die schade moet betalen? Neem dan contact op met de medewerker van Isala die u hierbij kan begeleiden. Dit is de Schadecontactpersoon, telefonisch bereikbaar via de afdeling Klachtenopvang.
U kunt ook een brief sturen naar de Raad van Bestuur van Isala. Beschrijf in de brief waarom u het ziekenhuis verantwoordelijk stelt volgens de wet voor het betalen van de schade.
U kunt de brief sturen naar:
Isala
Klachtenopvang t.a.v. Raad van Bestuur
Postbus 10400
8000 GK Zwolle
Als de klachtenafhandeling bij Isala volgens u niet tot een goede oplossing heeft geleid, dan zijn er andere organisaties die u kunnen helpen. Dit zijn bijvoorbeeld de landelijke Geschillencommissie en het Regionaal Tuchtcollege Gezondheidszorg. Meer informatie hierover kunt u krijgen bij de klachtenfunctionaris.
Heeft u nog vragen, dan kunt u bellen met de afdeling Klachtenopvang:
088 624 47 27 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, klachtenfunctionaris van 9.00 tot 15.00 uur)
Hoofdgebouw V3.2.077
Dr. Van Heesweg 2 Zwolle
Ruimtenummer H12
Reggersweg 2 Meppel
Postbus 10400
8000 GK Zwolle
Op de website van Isala vindt u ook het officiële document Klachtenregeling.
This leaflet is also available in English: 'Submitting a complaint' (see below)
Deze website plaatst functionele en analytische cookies, waarmee we onze site optimaliseren en gebruiksvriendelijker maken. Klik op Instellingen om uw voorkeuren aan te geven. Meer informatie over cookies op deze website.
Deze cookies zijn vereist voor een goede functionaliteit van onze website en kunnen niet worden uitgeschakeld in ons systeem. Meestal worden deze cookies ingesteld door uw handelingen in uw aanvragen voor onze diensten. Voorbeelden van deze handelingen zijn formulieren invullen of uw privacyvoorkeuren instellen. U kan uw browser deze cookies laten blokkeren, maar sommige delen van onze website werken mogelijk niet correct als deze worden geblokkeerd.
We gebruiken deze cookies om onze website te analyseren. Dit wordt ook wel Analytics genoemd. Met deze statistische informatie kunnen we onze website verbeteren. Activiteiten zoals het tellen van paginabezoeken, laadsnelheid van pagina's, weigeringspercentage en technologieën die worden gebruikt om toegang te krijgen tot onze site zijn opgenomen in de Analytics.